مردمی کردن جشن های انقلاب، مهمترین اولویت کمیته مساجد دهه فجر

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد با اشاره به تشکیل ۵۰۰ کمیته مردمی در مساجد استان یزد گفت: مردمی کردن جشن های دهه فجر مهمترین اولویت کمیته مساجد دهه فجر است.

محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: همانطور که امام (ره) بیان کردند انقلاب ما از مساجد شروع شده است، ما نیز بر آن اهمیت ویژه ای  داده ایم و سعی کرده ایم تا این کارکردهای مساجد را احیا کنیم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه هدف از تشکیل کانون های مساجد احیای کارکردهای مساجد است ما نیز در استان سعی داریم تا این هدف را دنبال کرده و مساجد را در ایام های مختلف سال فعال کنیم  و این کارکردهای مساجد را روز به روز احیا کنیم.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد تصریح کرد: ما در استان بیش از 760 کانون فرهنگی هنری داریم که  تلاش شده تا با ساماندهی در خصوص فعالیت های فرهنگی و هنری فعالیت های مردمی را پررنگ تر از گذشته داشته باشیم.

 

رستگاری بیان کرد: برگزاری جشن های ایام الله دهه فجر و مناسبتی از جمله بخشی از فعالیت ها ما است که  هر کدام از کانون ها سعی دارند تا در این زمینه گام بردارند و از این طریق جذب به مساجد را داشته باشند.

 

وی گفت: ما در استان یزد تعداد 500 کمیته مردمی در مساجد تشکیل دادیم که به صورت فعال در زمینه بزرگداشت ایام الله دهه فجر برنامه دارند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد گفت: در این راستا ما نشست هایی را با حضور مسئولان کانون های تخصصی داشته ایم و تلاش داریم تا کانون های تخصصی بتوانند در استان کانون ها را تحت پوشش خود قرار داده و در زمینه های مختلف به منظور بزرگداشت ایام الله دهه فجر گام بردارند.

 

رستگاری بیان کرد: برگزاری نشست با حضور امام جمعه یزد، ارائه گزارش با حضور استاندار، نشست با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نشست با مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد از جمله برنامه های ما در استان به منظور بزرگداشت این ایام الله بوده است.

 

وی افزود: توزیع اقلام فرهنگی، پوستر، پرچم، پلاکارد از جمله فعالیت های این دبیرخانه به منظور پرشورتر شدن بزرگداشت دهه فجر در مساجد است که تلاش شده تا رنگ و بوی جشن در این ایام الله بیشتر شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان استانی در خصوص مردمی بودن این مراسم ها است که ما نیز آن را در دستور کار خود قرار داده ایم و سعی کرده ایم تا بیشترین فعالیت های ما توسط کانون های مساجد و مردم انجام شود.

کد خبر 606361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha