نشست برنامه ریزی کمیته مساجد دهه فجر با مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد

خبرگزاری شبستان: نشست برنامه ریزی کمیته مساجد دهه فجر با مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد به منظور برنامه های بزرگداشت ایام الله دهه فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست برنامه ریزی کمیته مساجد دهه فجر با مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد امروز ( 10 بهمن) در یزد برگزار شد.

 

محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در این نشست گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد فعالیت های متعدد فرهنگی و هنری را در استان انجام می دهد و دستگاه ها و سازمان های مختلفی را در خود دارد .

 

وی افزود: یکی از مراکزی که در ارشاد اسلامی فعالیت دارد کانون های فرهنگی هنری است که در سطح کشور تعداد 23 هزار کانون در سطح کشور فعال هستند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد خاطرنشان کرد: هدف از فعالیت کانون های فرهنگی هنری احیای کارکردهای مساجد است.

 

رستگاری تصریح کرد: ما بسیاری از مجموعه ها را شاهد بوده ایم که جای مساجد را گرفته و به نحوی فعالیت های ذاتی مساجد را نیز کم رنگ کرده اند اما ما در این راستا در تلاش هستیم تا کارکردهای مساجد احیا شود.

 

وی افزود: ما تلاش داریم تا بعد اجتماعی مساجد را برگرداریم زیرا معتقدیم که اگر به مساجد بها داده شود و از آنها حمایت شود بسیاری از فعالیت های موثر و مهم ما در جامعه از مساجد شروع می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: جذب جوانان از طریق  ورزش نیز یکی از راهکارهای مهم برای پرشور کردن مساجد است که می توان به خوبی آن را نیز انجام داد.

 

در ادامه نیز محمدرضا  پیرنیا، مدیر عامل فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به فعالیت های این سازمان گفت: این سازمان یکی از بخش هایی است که علاوه بر فعالیت های خدمات دهی به جامعه در راستای فرهنگی نیز گام بردارد که بایستی از ظرفیت های آن به خوبی استفاده شود.

 

وی در پایان نیز قول همکاری به منظور فعالیت های فرهنگی و هنری در راستای احیای کارکردهای مساجد داد.

کد خبر 605264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha