ارسال بیش از یک هزار و ۳۱۷ اثر به جشنواره های قرآن و عترت در یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: بیش از یک هزار و ۳۱۷ اثر به جشنواره های قرآن و عترت در یزد به جشنواره این ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، شب گذشته ( 21 بهمن) در مراسم اختتامیه  و تجلی از برگزیدگان هفته قران و عترت استان یزد در مهدیه یزد گفت: دهه فجر، ایامی است که حق بر باطل پیروز شد.

 

وی افزود: برگزاری هفته قرآن و عترت از برنامه های معاونت قرآن و عترت در دولت تدبیر و امید در سطح کشور با کمک و مشارکت دستگاههای مختلف برگزار می شود که در استان یزد نیز برای نخستین بار برگزار میش ود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ قرانی و ترویج فکر و فرهنگ و معارف قرآنی و اهل بیت می تواند از راه های مختلف در جامعه اشاعه پیدا کند که ظرفیت های فرهنگی و هنری می تواند در این راستا موثر باشد.

 

غیاثی تصریح کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری هفته قرآن و عترت در 33 رشته فرهنگی و هنری با مضامین قرآنی خبر داد و گفت: تعداد یک هزار و317 اثر به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.

 

وی ادامه داد: هفته قران و عترت حاصل برنامه ریزی 9 ماه کار است که تمامی دستگاه های عضو شورای توسعه فعالیت های قرانی در استان یزد همکاری داشتند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: 40 محفل قرانی در مساجد که 20 محفل توسط آموزش وپرورش و 20 محفل در کانون های مساجد برگزار شده است.

 

غیاثی ادامه داد: موسسات قرآنی و مهدهای قرآنی یزد و زارچ و ده موسسه در نمایشگاه از نهادهای همکاری کننده هستند.

 

وی گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی، محافل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با علما، نمایشگاه عکس و نمایشگاه کتاب از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: سوگواره تعذیه در میبد و ذکر خوانی در میبد از برنامه های دیگر ما در ایام فاطمیه است.

کد خبر 608836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha