توهم های هیلاری کلینتون در جنگ نرم دولت اوباما !

نگرش جالب کلینتون این است که همچنان فکر می کند آمریکا می تواند بهترین راه حل ها را بیابد و ملت ها همواره در حال خلق اشتباهاتی جبران ناپذیر برای رسیدن به آزادی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کلینتون در مصاحبه های هفته گذشته به شدت از سیاست خارجی باراک اوباما دفاع کرد و جنگ نرم را ابزاری برای مدل سازی از آمریکا به عنوان تصویری موثر در جهان دانست.
این ایده در فلسفه راهبری کشور بسیار ناامید کننده است. وقتی از هیلاری کلینتون درباره نگرش دولت در خصوص بهار عرب سئوال شد او اینگونه پاسخ داد:
« این درست همان دنیایی است که می خواهم ببینم، دنیایی که فقط دولت آمریکا در آن حضور داشته باشد و سایر کشورها و دولت ها در برابر آمریکا دست به سینه بایستند،در حالیکه آمریکا از آنها حمایت می کند و مردان و زنان لائیک ما خود را فدای تمام ارزش های ملت ها می کنند... ببینید که ما رهبر قوی جهان هستیم و در بالای سر جهان قرار داریم...»
سخنانی که در حال حاضر با شرایط اقتصادی و بحران های داخلی و خارجی که برگرفته از توهم به نظر می رسد تا سیاست سیاستمدار مطرح آمریکا.
کلینتون در ادامه اذعان کرد که آمریکا می خواهد مسئولیت های خود را درباره حاکمیت بر دولت های بیشتر افزایش دهد و این سیاست برگزیده آمریکا است.
مردم کشورهای عرب با انقلاب خود نمی خواهند باور کنند که آمریکا قهرمان آزادی است و این خطرناک ترین تهدید برای آمریکا محسوب می شود و در این شرایط قدرت آمریکا تضعیف خواهد شد.
نگرش جالب کلینتون این است که همچنان فکر می کند آمریکا می تواند بهترین راه حل ها را بیابد و ملت ها همواره در حال خلق اشتباهاتی جبران ناپذیر برای رسیدن به آزادی هستند.
کلینتون در این باره ادعا کرد: ما از همه برای برقراری آزادی لایق تر هستیم. و دولت اوباما بالاترین تعهدات را برای حل مسائل خاورمیانه ار خود نشان داده است همچنان که حضور در عراق و افغانستان مصداق این گفته هاست.
وی درباره دخالت های آمریکا در سوریه ادامه داد: آنچه که در سوریه اتفاق می افتد خواسته ما نیست و ما هرگز بشار اسد را نمی خواهیم و هر کاری را برای سرنگونی دولت وی انجام می دهیم.
کلینتون ابراز کرد که اوباما تنها دولتی است که در جهان همواره دغدغه آرامش و امنیت در کشورهای دیکر را در راس امور خود قرار داده است.
به گزارش فارین پالیسی، کلینتون در خصوص سیاست های جنگ طلبانه آمریکا اظهار کرد: اگر جنگ نرم آمریکا به راه بیفتد همه نگرش ها نسبت به آمریکا مثبت خواهد شد به خصوص در خاورمیانه و آسیای جنوبی.
و ما بهترین دولت در حمایت سیاسی از سایر کشورها خواهیم شد. و به این ترتیب دولت های چون افغانستان،پاکستان و عراق همکاری بیشتری با دولت اوباما از خود نشان می دهند.
بنابر این گزارش، کلینتون در این مصاحبه ها آمریکا را قدرت اول جهان توصیف کرد و کشورهای عاملی چون عربستان سعودی را ابزار اجرای خواسته های کاخ سفید خواند.

 

کد خبر 60925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha