شاخص هایی برای توزیع عادلانه بودجه های مساجد و حسینیه های شهر تهران تدوین شود

خبرگزاری شبستان: رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه تخصیص بودجه کمک به مساجد و حسینیه های شهر تهران عادلانه نیست، تصریح کرد: شورای شهر وظیفه دارد شاخص هایی برای توزیع عادلانه بودجه های مساجد و حسینیه های شهر تهران تدوین کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در سیصد و بیست و نهمین جلسه شورای شهر و در بررسی لایحه بودجه سال 96 شهرداری تهران ، سازمان ها و شرکت های تابعه در حوزه هزینه ای گفت: در سال 95 برای ماموریت های فرهنگی و اجتماعی 1400 میلیارد تومان بودجه مصوب کردیم و در لایحه بودجه 96 نیز شهرداری تهران 1700 میلیارد تومان برای این حوزه پیشنهاد داده است.

 

وی افزود: علی رغم تخصیص بودجه های قابل توجه به ماموریت های حوزه فرهنگی و اجتماعی مشاهده می شود رقم اندکی برای مقاوم سازی، ایمنی، توسعه و تجهیز مساجد هزینه می شود.

 

سالاری خاطرنشان کرد: بخش عمده بودجه فرهنگی و اجتماعی در محل ها و کد پروژه هایی غیر از مساجد و حسینه ها که محل رجوع مردم در مناسبت های مختلف و اقامه نماز است هزینه می شود.


وی با اشاره به بودجه اندک تخصیص یافته به مساجد، حسینه ها و حوزه های علمیه شهر تهران اذعان داشت: متاسفانه بخش قابل توجهی از همین بودجه اندک نیز در مساجد و حوزه های علمیه خاص هزینه می شود و این درحالی است که در شهر تهران صدها مسجد، حسینه و حوزه علمیه داریم که سال های زیادی از تاسیس آنها می گذرد و در حالی به مردم خدمات فرهنگی و اجتماعی ارائه می دهند که از ایمنی لازم و حداقل امکانات ضروری محروم هستند.

 

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: شورای شهر وظیفه دارد شاخص هایی برای توزیع عادلانه بودجه های مساجد و حسینیه های شهر تهران تدوین کند.

 

۱۰۰ درصد درآمدهای پایدار به آتش نشانی تخصیص داده شود


 معصومه آباد، رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز پس از استماع گزارش کلیات بودجه 96 با اشاره به ارائه لیستی از تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش نشانی به شورای شهر گفت: برآورد مالی این لیست 2000 میلیارد تومان بود اما شورا اعلام کرد این رقم بالا است و امکان تحقق آن وجود ندارد به طوری که پس از برگزاری جلسات متعدد این رقم به 500 میلیارد تومان کاهش یافت.


وی با بیان اینکه پس از سال‌ها بررسی این جدول، بسیاری از بودجه‌های مربوط به سازمان آتش نشانی تخصیص داده نشده است، خاطرنشان کرد: با این اعتبارات هیچ اتفاقی در حوزه ایمنی و آتش نشانی نمی‌افتد.

 

آباد با بیان اینکه باید برای بودجه آتش نشانی در سال 96 اقدامات موثرتری انجام دهیم، اذعان داشت: این بودجه باید به گونه ای برنامه ریزی شود که به صورت 100 درصد تخصیص یافته و در یک بازه زمانی مشخص مثلا یک هفته یا یک ماه این بودجه تخصیص داده شود.

 

کد خبر 610106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha