ارتقای فن عکاسی آیینی مهمترین انگیزه ایجاد دبیرخانه دائمی بخش عکس است

مدیر بخش عکس نمایشگاه قرآن با اشاره به طرح شفاهی پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائمی این بخش گفت: ارتقای فن عکاسی آیینی در کشور مهمترین انگیزه طرح این پیشنهاد است.

رسول اولیایی زاده، مدیر بخش عکس نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به طرح پیشنهاد راه اندازی دبیرخانه دائمی این بخش به خبرنگار شبستان گفت: بنابر بحث مطرح شده با محمد مهدی رحیمیان از دوران بخش عکس نمایشگاه قرآن در یک برنامه زنده تلویزیونی مقرر شد که پیشنهاد راه اندازی دبیرخانه دائمی این بخش به مسئولان برپایی نمایشگاه ارائه شود.

وی درباره انگیزه طرح این پیشنهاد اظهار کرد: ایجاد این دبیرخانه باعث می شود تا مسئولان نمایشگاه خود را موظف به برقراری ارتباط دائم با عکاسان آیینی از طریق برگزاری نشست های ماهانه و کارگاه های تخصصی کنند.

اولیایی زاده ادامه داد: این مهم باعث می شود تا هنرمندان عرصه عکاسی آیینی به لحاظ فنی ارتقا یابند و به جهت شناخت معارف دینی رشد داشته باشند که این امر خود بستر برگزاری مسابقات و جشنواره ها و برپایی نمایشگاه های کیفی را فراهم می کنند.

مدیر بخش عکس نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ارتقای هنر عکاسی آیینی را بسترساز ارتقای فرهنگ دینی در جامعه دانست و بیان کرد: اطلاعات و آگاهی های امروز مردم نسبت به واقعه تاریخی عاشورا به دلیل نهادینه شدن هنر تعزیه خوانی در ایرانی اسلامی است که باعث شده حتی افراد بی سواد از این واقعه حداکثر اطلاعات را داشته باشند.

وی عنوان کرد: اما در مقابل نسل جوان به دلیل عدم ارتباط عمیق با این هنر از واقعه تاریخی کربلا اطلاعاتی همچون نسل گذشته ندارند که می توان با گسترش عکاسی آیینی این نقیصه را برطرف کرد.

اولیایی زاده، پیوند هنر عکاسی با مفاهیم غنی قرآن را در فرهنگ سازی برای جامعه به ویژه نسل جوان موثر دانست و ابراز کرد: طرح راه اندازی دبیرخانه دائمی بخش عکس شفاهی به رئیس نمایشگاه قرآن ارائه شده و موافقت شفاهی ایشان نیز اعلام شده و باقی مقدمات پس از اتمام نوزدهمین دوره نمایشگاه پیگیری شود.

وی با ابراز خرسندی از استقبال صورت گرفته از سوی بازدیدکنندگان بخش عکس نمایشگاه یادآور شد: این استقبال در هر سه محور قرآن کتاب بیداری، قرآن کتاب زندگی و آموزش قرآن بروز و ظهور داشته و در نظر سنجی های انجام شده بازدیدکنندگان هوشمندانه به مقایسه فعالیت این بخش با فعالیت های سال های گذشته پرداخته اند.

شایان ذکر است بخش عکس نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در طبقه فوقانی مصلای امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/

 

کد خبر 61099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha