کتاب «خدا و قصه‌هایش» توحید را به کودکان آموزش می دهد

کتاب"خدا و قصه‌هایش" نوشته حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری متشکل از 30 قصه اثبات وجود خدا، صفات خدا و شیوه‌ زندگی خدایی را برای کودکان در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ارایه شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، کتاب"خدا و قصه‌هایش" نوشته حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری که به‌عنوان اثر شایسته تقدیر شانزدهمین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی در بخش «دین» و گروه «کودک و نوجوان» انتخاب شده است، توسط انتشارات بهار دل‌ها در نمایشگاه قرآن به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

 

قصه‌های این کتاب برای کودکان 8 تا 12 ساله و در شش بخش به رشته تحریر در آمده و تمام قصه‌های این مجموعه درباره‌ یکی از موضوع‌های اثبات وجود خدا، صفات خدا و روش‌های‌ زندگی خدایی نوشته شده‌ است. تصویرگری بخش‌های اول، سوم و پنجم این مجموعه را زهرا کیانی انجام داده، ضمن اینکه بخش‌های دوم، سوم و ششم آن توسط سمیه بیگدلی تصویرگری شده است.

 

حجت الاسلام حیدری ابهری در مورد "خدا و قصه‌هایش" به خبرنگار شبستان،گفت: این کتاب، 30 قصه دارد که هر قصه‌ای، یک نکته توحیدی را بیان می‌کند اما تمام این 30 قصه حول سه محورند. اثبات وجود خدا، صفات خدا و شیوه‌ زندگی خدایی. در نتیجه مطالعه این داستان‌ها، وجود خدا با استدلال‌های ساده برای مخاطب اثبات می‌شود. خواننده شناختی از صفات خدا پیدا می‌کند و پس از پذیرش خدا، به شیوه‌ای خدایی زندگی می‌کند.
 

به گفته این نویسنده، این کتاب، اصل توحید را در قالب قصه و حکایت به بچه‌ها آموزش می‌دهد و در جنبه‌های شکلی نیز از تصویرگران زبده‌ استفاده شده است تا تصاویر کتاب مفاهیم مورد نظر را به خوبی انتقال دهند. وی یادآور شد: من در کتاب «خدا و قصه‌هایش» ادبیات ساده و قابل فهمی را برای ارتباط‌ گرفتن با مخاطب انتخاب کرده‌ام.

 

کتاب «خدا و قصه‌هایش» که از 30 قصه تشکیل شده، با شمارگان  2000نسخه و بهای 5000 تومان در غرفه بهار دل‌ها به فروش می‌رسد. غرفه بهار دل‌ها در راهروی شماره یک بخش نشر مکتوب در طبقه همکف شبستان مصلای بزرگ امام‌خمینی(ره) قرار دارد.

شایان ذکر است نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، کتاب بیداری» تا چهارم شهریورماه از ساعت 17 تا 24 در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

 

پایان پیام/

کد خبر 60799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha