شهادت حضرت زهرا(س) رسوایی طاغوتیان برای رد  ولایت امیرمومنان بود

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشکده الهیات و معارف دانشگاه امام صادق(ع) گفت: حضرت زهرا(س) با شهادت خود کذب منافقان و طاغوتیان زمان خود در رد ولایت و امامت امیرمومنان علی(ع) آشکار کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حسین‌علی سعدی رئیس دانشکده الهیات و معارف دانشگاه امام صادق(ع)، شامگاه یکشنبه اول اسفند ماه در مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه در همین مرکز برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم کشته شدگان در راه خدا را شهید نامیده و از جمله این شهدا حضرت آسیه(س) است.

وی افزود: خداوند در قرآن حضرت مریم را صدیق و حضرت آسیه را شهیده نامیده است، و آنها را الگوی زنان معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام سعدی با بیان اینکه صدیق به کسی گفته می شود که تزویر و باطل را رد کرده و رسوا می‌کند، اظهار داشت: جریان رسالت نیاز به صدیق دارد که در این میان انبیا الهی از همه از صدیقان بودند، پیامبر اسلام(ص) و امیرمومنان علی(ع) صدیق اکبر بودند.

رئیس دانشکده الهیات و معارف دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه از برنامه‌های طاغوت تکذیب صدق انبیا الهی است، عنوان کرد: انسان‌های صدیق برای آشکار کردن حق نقشه دشمن را در دروغگویی و تکذیب برملا می‌سازد و بسیاری از آنها در این مسیر به شهادت می‌رسند.

وی افزود: گمراهی و تکذیب طاغوتیان برای جامعه بسیار خطرناک و مضر است، حضرت آسیه(س) به شهادت حضرت مریم(س) با صدق کذب طاغوتیان زمان خود را افشا کردند.

استاد دانشگاه بیان داشت: بعد از پیامبر(ص) ولایت و امامت حضرت امیرمومنان علی(ع) بر جامعه مسلمین توسط طاغوتیان زمان ایشان تکذیب شد در این میان حضرت زهرا(س) مقابل آنها ایستادگی کرده با شهادت خود کذب منافقان و طاغوتیان زمان خود را آشکار کرد.

 

کد خبر 611381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha