احداث خانه جوان در استان ها/۵۰۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان راه اندازی می شود

خبرگزاری شبستان: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه اندازی خانه جوان در استان ها از راه اندازی پنچ هزار سازمان مردم نهاد جوانان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز،  محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، ظهر امروز(۴اسفند) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در ابتدای کار دولت و امید سه مطالعه ملی صورت گرفت، ابراز داشت: در این مطالعات با سه شاخص بحرانی افول سرمایه اجتماعی جوانان، ترد اجتماعی و فردگرایی خاص روبه رو شدیم.

 

وی جوانان را اصلی ترین سرمایه ملی دانست و اظهار داشت: ارتقای سرمایه های اجتماعی رویکرد اصلی دولت است که در این راستا ۲ مسیر موازی فعال سازی بخش های مختلف کشور و حساس سازی همگانی بخش های دولت به پدیده جوانی و حساس سازی اجتماعی در نظر گرفته شد.

 

رستمی با بیان اینکه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در ابتدای دولت تشکیل شد، عنوان کرد: سه هزار و ۶۰۰ جلسه در ستادهای استانی و شهرستانی تشکیل شد که نسبت به سال های پیش از آن ۵۵ درصد افزایش داشت که در اجرایی شدن مصوبات نیز شاهد افزایش ۶۰ درصدی بودیم.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در سفرهای استانی دولت با حضور در نقاط مختلف بویژه روستاها مشاهده کردیم که آمادگی و انگیزه جوانان و بازگشت به جامعه وجود نداشت که به دنبال آن طرح مشارکت اجتماعی جوانان تعریف و سازمان های مردم نهاد جوانان فعال شدند.

 

وی افزود: مقرر شد به ازای هر پنج هزار جوان یک سازمان مردم نهاد تشکیل شود یعنی باید پنج هزار سازمان مردم نهاد جوانان در سطح کشور تشکیل شود.

 

رستمی ادامه داد: هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد تاکنون مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند و مجوز ۹۵۰ سازمان دیگر تا پایان این دولت صادر می شود و ۲ هزار و ۵۰۰ سازمان باقی مانده نیز در دولت آتی محقق خواهد شد.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین از راه اندازی خانه های جوان در استان ها خبر داد و گفت: تا پایان امسال در هر استان حداقل یک خانه جوان راه اندازی می شود که براین اساس چهار میلیاردتومان اعتبار به استان ها اختصاص پیدا کرده است.

 

وی بر ضرورت مشارکت اجتماعی جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: در شورایعالی جوانان مصوب شد تمامی دستگاه های دولتی مجموعه فعالیت های قابل واگذاری به سمن ها را  احصا کنند تا مشارکت اجتماعی جوانان از این طریق افزایش پیدا کند.

 

رستمی در ادامه بر ضرورت اصلاح آموزش های پیش و بعد از ازدواج تاکید و تصریح کرد: روش های آموزشی پیش و بعد از ازدواج دچار ولنگاری هستند و از نظر محتوا و روش اجرا با اشکال مواجه هستند که براین اساس، تربیت ۲ هزار و ۵۰۰ مربی در حال انجام است.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان با تقدیر از راه اندازی سامانه اوقات فراغت استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: راه اندازی این پورتال، الگوی عملی اقتصاد مقاومتی است چرا که با این سامانه، هزینه های اجرای طرح اوقات فراغت کاهش پیدا کرده و زمینه تعامل وهمکاری نهادهای مختلف فراهم می شود.

کد خبر 612091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha