تهذیب نفس از واجبات هم واجب تر است

خبرگزاری شبستان:رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: تهذیب نفس از اعمال واجبات نیز واجب تر است و انسان باید بر تقویت صفات خوب در درون خود همت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، آیت الله العظمی حسین مظاهری، مرجع تقلید عالم تشیع و رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق این هفته به اهمیت تهذیب نفس اشاره کرد و اظهارداشت: درخت رذایل باید از درون انسان جدا شود و به جای آن خوبی کاشته شود.

وی افزود: تنها جدا کردن بدی از درون کافی نیست بلکه باید خوبی ها و فضائل اخلاقی نیز در وجودمان ایجاد کنیم و بکاریم که این کار زمینه سعادت و رشد انسان را فراهم می کند.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه تهذیب نفس از واجب واجبات است، تصریح کرد: تهذیب نفس از اعمال واجبات نیز واجب تر است و انسان باید بر تقویت صفات خوب در درون خود همت داشته باشد.

وی با بیان اینکه غرود و تکبر و انتقام گیری ازجمله صفات بد و رذائل اخلاقی است، گفت: این چنین صفات مایه بدبختی و شقاوت دنیا و آخرت انسان است و اگر با چنین صفاتی برخورد نکنیم آنگاه مسیر زندگی ما به سمت اشتباهات و شکست می رود.

مرجع تقلید عالم تشیع با اشاره به دوران زندگان پیامبر مکرم اسلام(ص) و اهل البیت(ع) گفت: بدی و رذائل اخلاقی درون برخی افراد عامل دشمنی با این بزرگواران بود که دردسرهایی برای آن ها ایجاد می کردند و این دردسرها مایه شقاوت آن ها بود.

وی اضافه کرد: برای تهذیب نفس علاوه بر تلاس خود نیازمند کمک و یاری حضرت باری تعالی و پیامبر اکرم(ص) و اهل البیت(ع) هستیم تا اینکه خود را اصلاح کنیم و به سربلندی برسیم.

کد خبر 612433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha