درخواست ضد ایرانی اوباما از مقامات ترکیه

باراک اوباما تحکیم رابطه با ترکیه را به منظور تسلط بر فعالیت های هسته ای ایران بیش از هر زمان دیگری ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در یک مصاحبه با روزنامه ترکی هورییت اظهار کرد که تحکیم روابط با آنکارا در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ضروری و مهم به نظر می رسد تا از این طریق کاخ سفید بتواند بر فعالیت های هسته ای ایران مسلط شود.
از سوی دیگر باراک اوباما دولت ترکیه را دعوت کرد تا با تعهد به پیمان ناتو راه دوستی و مصالحه را با رژیم صهیونیستی در پیش بگیرد.
پیشنهادات خامی که از زبان رییس جمهور آمریکا بیان شد به یقین با بن بست روبرو خواهد شد چراکه ترکیه پیش از این بارها انزجار خود از رژیم صهیونیستی و هم پیمانی اش را با ایران در شرایط مختلف اعلام کرده است و تلاش اوباما در این باره بی نتیجه خواهد ماند.
بنابر این گزارش اوباما در این مصاحبه دست به اظهاراتی واهی زد و گفت: علی رغم تمام اختلاف نظرها بین دو دولت کشورهای ترکیه و آمریکا باید روابط خود را در این شرایط حساس تحکیم کنند و ما باور داریم که ترکیه نیز بر ابهام آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران با ما توافق دارد و باید با ما در این خصوص هم قدم شود.
از سوی دیگر وی اشاره کرد: آمریکا و ترکیه همواره دوستان رژیم صهیونیستی بوده اند و باید این رابطه را حفظ کنند.
به نظر می رسد اوباما حین این اظهارات کاملا فارق و بی خبر از اوضاع فعلی جهان و به خصوص روابط کشورهاست و اظهارات او بیشتر تمسخر آمیز بوده و جای تعجب دارد.
به گزارش روزنامه لورینت لوژور، بعد از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال 2008- 2009 رابطه ترمیه و این رژیم به شدت به تیرگی گروید و تاکنون نیز جنایات رژیم صهیونیستی مانع از آن شده تا ترکیه سخن از دوستی با رژیم صهیونیستی بزند.
 

کد خبر 6129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha