مجریان اشتغال زایی کمیته امداد استان مرکزی بیمه می شوند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: مجریان طرح های اشتغال زایی این نهاد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی به خبرنگار شبستان در اراک گفت: حق بیمه مجریان طرح های اشتغال زایی این نهاد به صورت سه ماه یکبار و بلاعوض توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان واریز می شود.


وی افزود: در طرح جدید تعامل با کارفرمایان این نهاد، هر کارفرمایی که در سطح استان علاقه مند باشد از نیروهای تحت پوشش این نهاد در مجموعه کاری خود استفاده کند حق بیمه سهم کار فرمایی توسط این نهاد پرداخت می شود.

 

ولیئی پرداخت وام های قرض الحسنه در قالب طرح کارانگیزی تا سقف یک میلیون تومان، طرح توان افزایی تا سقف پنج میلیون تومان و طرح های خودکفایی تا سقف 10 میلیون تومان را از اقدامات این نهاد در سال جاری دانست و تصریح کرد: هر نوع هزینه آموزشی که برای طرح های کارآفرینی مورد نیاز باشد، توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می شود.


وی ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان تحت پوشش و استقلال اقتصادی آنان را از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و گفت: 48 هزار بازدید توسط این نهاد از طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی انجام شده است.


ولیئی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون ماده 39 توسعه پنجم مبنی بر اینکه هرساله 10 درصد مددجویان به واسطه ایجاد اشتغال از تحت پوششی این نهاد خارج شوند، اظهار امیدواری کرد: همچون سال های گذشته امسال نیز این امر محقق شود که مددجویان با ایجاد فرصت های شغلی نه تنها خود به توانمندی می رسند بلکه کمک رسان اقشار آسیب پذیر و نیازمند جامعه نیز هستند.


وی به ایجاد هفت مرکز کارآفرینی با هدف ایجاد تقویت روحیه خودکفایی و عزت و استقلال اقتصادی برای خانواده های تحت پوشش در سال گذشته اشاره کرد و افزود: توجه دولت و شورای عالی اقتصاد به این نهاد وام های قرض الحسنه را به 10 میلیون تومان افزایش داده است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک یک هزار و 564 فرصت شغلی که به صورت کارگاهی، تجمعی و از طریق کاریابی توسط این نهاد ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: امسال نیزاعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 900 میلیون تومان برای مشاغل خانگی به این نهاد اختصاص داده شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 61335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha