پارک‌های محلی و ست‌های ورزشی در روستاها ترویج داده شود

خبرگزاری شبستان: فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه پارک‌های محلی و ست‌های ورزشی در روستاها ترویج داده شود، گفت: زیرساخت و بستر فکری، ورزش همگانی درصومعه‌سرا آماده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، علی فتح‌اللهی، فرماندار صومعه‌سرا عصر امروز(14اسفند) در جلسه شورای ورزش همگانی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: در دین مبین اسلام حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه وآله وسلم) به 3 ورزش شنا، سوارکاری و تیراندازی تاکید کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه پیامبر(صلی‌الله علیه وآله وسلم) در آن زمان شرایط را به گونه‌ای رقم زده بود که یک مسلمان حداقل از فناوری آن روز استفاده می‌کرد، افزود: آن زمان تجهیزات امروزی وجود نداشت ولی امروزه با توجه به تکنولوژی‌هایی که به وجود آمده ما کوچکترین تحرکات خود را فراموش کرده‌ایم و همه کارها را به وسیله کنترل از راه دور انجام می‌دهیم.

 

فرماندار صومعه‌سرا  با بیان اینکه در وهله اول باید تفکرات خود را اصلاح کنیم، گفت: هرگاه توانستیم این فرهنگ سازی را داشته باشیم و ورزش را جزء زندگی خود بدانیم و حداقل ماهی یکبار با دوچرخه به ادارات خود سفر کنیم قطعا ورزش همگانی در جامعه الگو می‌شود.

 

فتح‌اللهی با بیان اینکه نباید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که فقط از دیگران چیزی بخواهیم، تصریح کرد: باید زیرساخت و بستر فکری، ورزش همگانی در شهرستان آماده شود.

 

ایجاد ایستگاه‌های ورزش همگانی در پارک‌ها

در ادامه جمشید رستگار، رئیس ورزش و جوانان صومعه‌سرا با بیان اینکه ورزش همگانی اهمیت بالایی در حوزه ورزش کشور دارد، اظهار داشت: نظر به اینکه توسعه ورزش همگانی به عنوان یک استراتژی اصلی، وظیفه حاکمیتی  دولت در جهت ارتقاء سلامت جسمانی، روانی و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی می‌باشد، در این راستا و به منظور تامین حفظ و ارتقاء سلامت افراد جامعه لازم است که عوامل تاثیر گذار بر سلامت، همانند ارگان‌هایی که به نحوی با موضوع آموزش و تعلیم و تربیت درگیر و از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار می باشند به خوبی شناسایی شوند .

 

وی افزود:  لذا ضروری است در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توسعه ورزش همگانی با  بهره گیری از ابزارهای قانونی در این زمینه، همانند سند چشم انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه و با همکاری و مشارکت کلیه وزارتخانه ها، سازمانها و ارگان‌ها بر عوامل فرهنگی و اجتماعی تاثر گذار بر سلامت، اقدام نماییم و با مشارکت وهمکاری یکدیگر، در زمینه توسعه ورزش همگانی و فعالیت بدنی به عنوان یکی از بهترین عوامل موثر در  بهره‌مندی آحاد ملت عزیز ایران اسلامی از نعمت سلامت را طراحی کنیم .

 

رئیس ورزش و جوانان صومعه‌سرا گفت: در این راستا امید است تا با حمایت‌های موثر مسئولین و مقامات دستگاههای ملی و استانی بخصوص استانداران محترم و تشکیل شوراهای همگانی  در استان‌ها بتوانیم با برنامه میان مدت و بلند مدت شاخصهای افزایش طول عمر،پایین آوردن هزینه درمان و شادابی و نشاط را در جامعه بهبود بخشیم .

 

رستگار تصریح کرد: به منظور نظارت و تعیین سیاست‌های کلی ورزش همگانی و با عنایت به سند راهبردی طرح جامع ورزش کشور و اساسنامه شورای عالی ورزش همگانی کشور ، شورای استان و با  عضویت نهادها و ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در همه استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل  می‌گردد تا در خصوص برنامه‌ریزی و سیاست‌گزاری کلان توسعه و تعمیم ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه با مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط اقدام کند .

 

وی خاطرنشان کرد: این جلسه تشکیل شد تا با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط در راستای توسعه ورزش همگانی در سطح شهرستان صومعه‌سرا گام‌های موثری را برداریم.

 

رئیس ورزش و جوانان صومعه‌سرا با بیان اینکه در طول سال همایش‌های پیاده‌روی به مناسبت‌های مختلف در سطح شهرستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: همایشات پیاده‌روی به عنوان یک نماد و استارت ورزش همگانی است.

 

رستگار با بیان اینکه ما نباید به همایش‌های پیاده روی بسنده کنیم بلکه همه رشته‌های ورزشی باید برگزار شود، افزود: با هماهنگی، یک مشارکت همگانی برای جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های ورزش همگانی را در پارک‌ها داشته باشیم، گفت: در این راستا شهرداران کمک خوبی می‌توانند به ما کنند.

کد خبر 614612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha