غرس نهال توسط مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی گفت:مدیران کانونهای فرهنگی هنری همزمان با روز درختکاری و در آستانه فرارسیدن ۱۸ اسفند سالروز تاسیس ستادعالی کانونهای مساجد کشور در داخل حیاط مساجد و یا جلوی درب مساجد نهال غرس می کنند.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه ۱۵ اسفند به نام روز درختکاری نامگذاری شده است، اظهار داشت: درخت یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت های الهی و مظهر زیبایی و حیات است.

 

وی با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (علیه السلام) گفت: شش چیز پس از وفات مومن به او ملحق می شود و ثوابش به او می رسد «فرزندی که برای او استغفار کند، قرآن و مصحفی که از خود برجای بگذارد و مردم آن را تلاوت کنند، درختی که بکارد، صدقه آبی که جاری گرداند، چاه آبی که بکند و سنتی که پس از مرگ او به آن اخذ و عمل شود».

 

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید سیره عملی و رفتار و گفتار پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین در درختکاری برای مسلمانان اسوه و الگو باشد، افزود: بدون شک درختکاری عملی صالح و مستحب محسوب می شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار خاطرنشان کرد: بر همین اساس امروز مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد سراسر استان در داخل حیاط مساجد و یا در جلوی درب مساجد اقدام به غرس نهال می کنند تا این سنت حسنه ترویج شود.

 

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سال نو از مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان خواست با مشارکت و همکاری نمازگزاران مساجد اقدام به تهیه بسته های غذایی و توزیع آن بین نیازمندان محله های اطراف مسجد بکنند.

 

 

 

کد خبر 614645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha