حرکت در مسیر قرآن ضرورت پژوهش در حوزه آموزش عالی کشور است

خواجه سروی حرکت پژوهش در حوزه آموزش عالی کشور به سمت قرآن را ضروری دانست و گفت: انتظار می رود با افزایش بودجه های قرآنی زمینه پژوهش های کاربردی فراهم شود.

غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات فناوری در بازدید از غرفه خبرگزاری شبستان در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن درباره نتایج جلسات کمیسیون آموزش و پژوهش عالی قرآن کشور به خبرنگار شبستان گفت: بنابر انتظارات موجود از این کمیسیون و نیز بودجه مصوب 110 عنوان برنامه با حضور اعضا به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه تسهیل شرایط اجرای طرحهای قرآنی دانشگاه ها از رویکردهای اصلی این کمیسیون است اظهار کرد: تشکیل سرا های قرآنی در دانشگاه های کشور به منظور ساماندهی فعالیت های پراکنده قرآنی در امید های دانشگاهی از تصمیمات این کمیسیون به شمار می رود.

خواجه سروی با ابراز خرسندی از افزایش بودجه های قرآنی در سال جاری تصریح کرد: این بودجه جهش یافته در صورت تصویب می تواند در عرصه ها مختلف به ویژه انجام پژوهش های کاربردی با محور قرآن تحولات اساسی ایجاد کند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزریر علوم با تاکید بر لزوم حرکت پژوهش های حوزه آموزش عالی به سمت قرآن عنوان کرد: یعنی پروژه های کلان پژوهشی باید با مبنای وحی در نظام آموزش عالی کشور سازماندهی شود اگر چه ما در این مسیر سابقه ای نداریم و در ابتدای راه قرار گرفته ایم.

وی با بیان این مطلب که اغلب فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها جنبه تکلیفی داشته است، ابراز کرد: اگر برنامه های ارائه شده از سوی اعضای کمیسیون آموزش و پژوهش عالی کشور همچون بسیج اسالتید و یا حوزه های علمیه تصویب و اجرایی شود می توان تحولات چشمگیری را شاهد بود.

خواجه سروری با اعلام برگزاری دهمین جشنوراه پایان نامه های قرآنی در چهارم شهریور بیان کرد: این جشنوراه به مظنور تجلیل از 9 پایان نامه برتر از میان 425 پایان نامه ارسالی به دبیرخانه که 29 عنوان آن متعلق به دوره دکترا، 315 عنوان متعلق به دوره کارشناسی ارشد و 79 عنوان آن به دوره کارشناسی اختصاص دارد، برگزار می شود.

وی ادامه داد: سه پایان نامه از هر مقطع در این جشنواره معرفی شده و از هرکدام از آنها با اعطای حداقل 15 میلیون ریال وجه نقد تقدیر به عمل می آید.

خواجه سروی با بیان اینکه وزارت علوم سالانه با اعلام سه مرتبه فراخوان عمومی اقدام به حمایت از پایان نامه های قرآنی می کند، عنوان کرد: این حمایت از مرحله تصویب عنوان تا تحویل کامل طرح صورت گرفته و شامل حمایت مادی و چاپ پایان نامه می شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن 35 هزار سهمیه برای عمره دانشجویی در سال گذشته تحصیلی خاطر نشان کرد: افزایش این سهمیه در سال تحصیلی 91-90 منوط به جلسه ستاد عمره دانشگاهیان است.

شایان ذکر است معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم عصر سه شنبه یکم شهریور با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان به سوالات خبرنگار حوزه دین، فرهنگ، اندیشه پاسخ داد.

پایان پیام/
 

کد خبر 61491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha