گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی راهکاری برای تحقق کامل این شعار است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل صدا و سیمای استان یزد با اشاره به فعالیت های کارگروه اقتصاد مقاومتی در دستگاه های مختلف استان یزد گفت: گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی راهکاری برای تحقق این شعار کلیدی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احمد پهلوانیان، مدیر کل صدا و سیمای استان یزد و رئیس کارگروه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی روز گذشته (17 اسفند) در نشست  اطلاع رسانی کارگروه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی گفت: کارگروه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی از 11 کارگروهی است که در ستاد به ریاست استاندار یزد تشکیل شده است و مسئولیت آن به صدا و سیما ابلاغ شده است.

 

وی افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در آبانماه سالجاری، جشنواره آموزشگاه های آزاد هنری با موضوع اصلاح الگوی مصرف، جشنواره آفتاب از جمله این برنامه ها است.

 

مدیر کل صدا و سیمای استان یزد خاطرنشان کرد: 26 فعالیت در زمینه اقتصاد مقاومتی، برگزاری 136 نشست روشنگری مردمی در مباحث اقتصاد مقاومتی، برپایی نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی، اعزام کارشناسان بسیجی برای آموزش در حوزه تولید، تهیه اینفوگرافی از جمله این برنامه ها در حوزه فعالیت های سپاه الغدیر استان یزد بوده است.

 

پهلوانیان بیان کرد: اعزام گروه های جهادی از جمله برنامه های دیگری بوده است که رشد صد در صدی نسبت به سال قبل داشته است.

 

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش نیز در زمینه فرهنگیان و دانش آموزان، آموزش تخصصی انجام شده است که معرفی کارآفرینان برتر استانی در مدارس از جمله این برنامه ها بوده است.

 

مدیر کل صدا و سیمای استان یزد گفت: اداره کل میراث فرهنگی نیز در این زمینه فعالیت هایی داشته که معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی از مهمترین این برنامه ها بوده که جذب خوبی در زمینه گردشگری انجام شده است.

 

پهلوانیان بیان کرد: برای هر کدام از کارگروه ها اعضا و برنامه هایی معرفی شده است که باید در استان ها نیز این امر انجام شود.

 

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی نیز از دیگر اعضای این کارگروه بوده اند که اعزام مبلغ، شیوه های تبلیغی را انجام داده اند و در این زمینه نیز امور اقتصادی و دارایی در زمینه فعالیت های علمی گام برداشته اند و تدوین کتاب و ارائه مقالات و همکاری در برنامه های رادیو و تلویزیون از جمله این کارها بوده است.

 

مدیر کل صدا و سیمای استان یزد بیان کرد: حمایت از طرح های پژوهشی در زمینه مباحث شهری، حمایت از مشاغل خرد با احداث بازارچه، جذب سرمایه گذاری در پروژه های مشارکتی از جمله فعالیت های شهرداری یزد بوده است.

 

پهلوانیان همچنین با اشاره به فعالیت های صدا و سیمای مرکز یزد در زمینه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در حوزه صدا تولید 123 ساعت و 34 دقیقه برنامه از جمله برنامه  « اقتصاد مقاومتی، بر بال اندیشه، زیر ساباط، برنامه رو در رو» از جمله این برنامه ها بوده است.

 

وی گفت: در حوزه سیما نیز 119 ساعت و 19 دقیقه برنامه تولید شده که از جمله این برنامه ها «چراغ خانه و عطر شکوفه، سریال خانه میراثی، شکوفه های تابان» می توان نام برد.

 

مدیر کل صدا و سیمای استان یزد خاطرنشان کرد: در حوزه خبر نیز 28 ساعت و 12 دقیقه خبر به تعداد 131 خبر تولید شده است که از این میزان تعداد 70 خبر پخش ملی داشته است.

 

پهلوانیان گفت: سریال خانه میراثی از دیگر برنامه ها بوده که بعد از 4 سال و نیم در صدا و سیمای یزد سریال نمایشی ساخته شد و موضوع آن اقتصاد مقاومتی بود.

 

وی افزود: از جمله فعالیت های دیگر ما تله فیلم « 2 ماه شمسی» است که با موضوع 2 شهید انقلاب از روستای شمسی نمایش داده خواهد شد.

 

مدیر کل صدا و سیمای استان یزد بیان کرد: پزشک شما نیز از برنامه های دیگر ما است که هر روز از یزد به مدت یک ساعت در شبکه شما پخش می شود که معرفی ظرفیت پزشکی استان از طریق این برنامه انجام می شود و هر روز در ساعت 10 پخش می شود.

 

پهلوانیان بیان کرد: تولید برنامه طنز برای روزهای تعطیل در استان یزد از برنامه های در دستور کار ما است که امیدواریم انجام شود.

 

وی افزود: تولید سریال فاخر برای استان یزد ایجاد سریال شهید پاکنژاد از جمله برنامه های مهم ما در استان است که با توجه به حساسیت در سال آینده انجام می شود.

کد خبر 615558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha