« جشنواره رضوی» ، گامی موثر در جهت پیوند هنرمندان با ساحت معنوی آُستان رضوی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل صدا و سیمای یزد با اشاره به ظرفیت های جشنواره ملی « فیلم کوتاه و مستند رضوی» گفت: « جشنواره رضوی» ، گامی موثر در جهت پیوند هنرمندان با ساحت معنوی آُستان رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی یزد، احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای استان یزد با اشاره به ظرفیت های « جشنواره رضوی» گفت: هنرمندی که در پی آن است تا اثری هنری در خور نام و اندیشه امام رضا (علیه السلام) به منصه ظهور برساند ابتدا باید در درون و قلب و جان خود پیوندی عمیق با این ساحت معنوی داشته باشد.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد بیان کرد: جشنواره‌ های فرهنگی و هنری همواره اهدافی ارزشمند را دنبال می‌ کنند، مانند راه افتادن موج انگیزشی و ایجاد فضای ‌حرکت و تحرک جهت تولید آثاری هنری، ایجاد ظرفیتی مناسب برای نمایش آثاری که شانس دیده شدن را در حالت عادی ندارند یا فرصتی برای تاکید بر آثاری که در راستای اهداف مورد نظر تولید شده است، بسترسازی برای رشد و بالندگی هنری و بالا رفتن سطح بینش و نگرش هنرمندان جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند واهدافی از این دست.

 

پهلوانیان ادامه داد: جشنواره فیلم رضوی منسوب به نام امام رضا (علیه‌السلام) و با یاد ایشان برگزار می ‌شود و همین انتساب برای ارجمندی و منزلت والای این جشنواره کافی است، اگرچه جشنواره در صدد تولید و یا حمایت از تولید آثاری است که از حیث مضمون با نام مبارک امام رضا ( علیه السلام) و تعالیم آسمانی ایشان پیوند دارد.

 

وی افزود: منظور تعالیمی است که باید از مرز محتوا فراتر رفته و در فرآیند آفرینش اثر هنری تبدیل به فرم شود، چه اینکه اثر هنری چیزی جز فرم نیست و محتوا باید در جای جای عناصر و مولفه ‌های بیانی ساختاری خود را نشان دهد، ولی نشسته بر جان فرم و نه فراتر از آن، که اگر غیر از این باشد اثر هنری در دام سطحی اندیشی یا شعار زدگی و بیان مستقیم در ارائه مضمون مورد نظر هنرمند، گرفتار می ‌شود.

 

مدیرکل صدا و سیمای یزد گفت: لذا هنرمندی که در پی آن است تا اثری هنری در خور نام و اندیشه امام رضا (علیه السلام) به منصه ظهور برساند ابتدا باید در درون و قلب و جان خود پیوندی عمیق با این ساحت معنوی داشته و با آنچه بیان می‌ کند در هم آمیخته و به مرحله یکی شدن رسیده باشد.

 

کد خبر 643124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha