حب دنیا یکی از آفت ‌های جدی در بین مسئولان است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حب دنیا را یکی از آفت‌ های جدی در بین مسئولان است؛ حب دنیا سبب بسیاری از انحرافات در جامعه و در بین مسئولان می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه استان بیان کرد: شناخت، افشا و مبارزه با مفاسد یکی از رسالت‌های مهم ائمه جمعه محسوب می ‌شود و سکوت در مقابل آن خیانت است.

 

وی مبارزه با مفاسد در سه سطح بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای را بسیار مهم دانست و افزود: داعش نمونه ‌ای از مفسده بین‌ المللی، حقوق‌ های نجومی و اختلاس‌ ها مفسده ملی و فساد اخلاقی یک مسئول در استان، مفسده منطقه ‌ای محسوب می ‌شود که باید با شناخت دقیق آنها، دست به افشا و مبارزه بزنیم.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: دولت تنها به رئیس‌ جمهور و وزرا خلاصه نمی ‌شود، باید نسبت به کارها و خدماتی که در کشور توسط بدنه بسیار وسیع کارکنان دولت انجام می‌شود، امید و نشاط داشته باشیم و تلاش‌ های آنها را قدر بدانیم.

 

وی در ادامه هدایت و مدیریت حرکت ‌های مذهبی را یکی دیگر از رسالت‌های ائمه جمعه دانست و اعلام کرد: برخی‌ تلاش می‌ کنند از ایام مذهبی نظیر ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) برای ایجاد اختلافات مذهبی سوء استفاده کنند و ائمه جمعه باید مراقب این حرکت‌ های فتنه انگیزانه باشند و در مقابل آن راهکار مناسبی اتخاذ کنند.

 

حجت الاسلام عابدینی نماز جمعه را فرصت بسیار مناسبی برای تقویت مبانی تربیتی دانست و تصریح کرد: پیگیری تقویت مبانی تربیتی یکی از جدی ‌ترین رسالت‌ های ائمه جمعه محسوب می‌ شود و خطبه‌ های نماز جمعه فرصت مناسبی برای تقویت مبانی تربیتی به شمار می ‌آید.

 

وی تأکید کرد: ائمه جمعه باید مردم را نسبت به اهمیت ملاک ‌های ایمانی و ارزشی کاندیداها در انتخابات آگاه کنند و این مهم رسالتی است که در تمام ایام باید به آن پرداخته شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توضیح داد: صداقت یکی از ملاک‌های مهم در تمام حوزه‌ها، به ویژه حوزه سیاسی است؛ صداقت ملاکی است که همواره مورد توجه امام علی (ع) بوده و ایشان صداقت را رمز موفقیت در تمام کارها، حتی جنگ‌ ها معرفی کرده‌ اند.

 

وی گفت: امروز شاهد هستیم که برخی از مسئولان به خاطر عدم بهره‌ مندی از صداقت، حرف‌ هایشان ضد و نقیض می ‌شود و با وجود اینکه گفتند از رکود عبور کردیم، پس از چندی آن را رد کردند و گفتند کشور همچنان دچار رکود است.

 

حجت الاسلام عابدینی خاطر نشان کرد: حب دنیا را یکی از آفت‌ های جدی در بین مسئولان است؛ حب دنیا سبب بسیاری از انحرافات در جامعه و در بین مسئولان می ‌شود و خطر حب دنیا بارها از سوی قرآن و امام علی (ع) تذکر داده شده است.

 

وی یادآور شد: در مملکتی که برخی‌ها نیازمند 500 هزار تومان هستند و برای رفع نیازشان به هر دری می‌ زنند، مجلس حقوق 24 میلیونی را تصویب و قانونی اعلام می‌ کند و قطع یقین تصویب چنین قوانینی ظلم آشکار به مردم است.

 

کد خبر 616419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha