۲۸ هزار نفر از طریق مجازی حافظ قرآن می‌شوند

خبرگزاری شبستان: شرفخانی با اشاره به طرح‌های مختلف حفظ قرآن کریم که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود، اعلام کرد: ۲۸ هزار نفر به صورت مجازی حافظ قرآن می‌شوند.

 

 

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه کمیسیون فرهنگی و اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از سال 90 قرار شد یک میلیون نفر تحت تربیت این سازمان حافظ قرآن کریم شوند که امسال 398 هزار نفر در آزمون در 11 بخش که به صورت کنکوری در سراسر کشور برگزار می شد، شرکت کردند.

 

وی با بیان اینکه این سازمان تنها مرکز حفظ قرآن کریم را در قم راه اندازی کرده، افزود: بیش از 7 هزار نفر در دوره تربیت مربی قرآن ثبت نام کرده اند و همچنین آموزش مجازی حفظ قرآن کریم را راه اندازی کردیم که 28 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده و در 8 مرکز استان نیز به صورت مکاتبه ای فعالیت دارد.

 

وی با اشاره به این نکته که همچنین در زمینه آموزش حفظ قرآن کریم در زندان ها 2 هزار و 800 نفر توانستند در عرض دو ماه 4 جزء را فرا بگیرند 30 هزار نفر نیز در آزمون حفظ قرآن کریم در زندان ها شرکت کردند.

 

وی به طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه نیز اشاره کرد و گفت: در سال 89 این طرح آغاز شد و امسال نزدیک به 2 هزار امامزاده در مراسم تحویل سال پذیرای زایران و مسافران خواهند بود که خیمه های معرفت برای مبلغان و طلبه ها در این امامزاده ها برگزار می شود و بیش از سه هزار روحانی اعزامی به این طرح را خواهیم داشت و بیش از 4 میلیون محصولات فرهنگی برای ارایه به بازدیدکنندگان طراحی شده است.

 

شرفخانی با علام اینکه 958 امامزاده دارای زایرسرا هستند که در ایام نوروز به مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند، عنوان کرد: 793 کمپ اسکان موقت نیز در امامزاده ها وجود دارد و 1200 امامزاده هم پذیرایی و ایستگاه صلواتی را طراحی کرده اند. 

کد خبر 616981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha