اندیشه نجات، نمایشگاهی که  بازدیدکنندگانی از سراسر دنیا را مجذوب خود کرده است

خبرگزاری شبستان:نمایشگاه مفهومی اندیشه نجات ، مجموعه ای نمایشگاهی است که با هدف ترویج معارف مهدوی در قالب هنرهای تجسمی و هنری به مباحثی چون آشفتگی جهان ، منجی در ادیان ، فلسفه غیبت و .. می پردازد و پذیرای بازدیدکنندگانی از سراسر دنیاست.

خبرگزاری شبستان/قم

نمایشگاه مفهومی اندیشه نجات ، مجموعه ای نمایشگاهی است که با هدف ترویج معارف مهدوی در قالب هنرهای تجسمی و هنری به مباحثی چون آشفتگی جهان ، منجی در ادیان ، فلسفه غیبت، نیابت عامه، انتظار پویا و آسیب شناسی و دشمن شناسی پرداخته است . ایده اولیه این مجموعه در زمان حجت الاسلام و المسلمین مصلحی مدیریت سابق مجتمع یاوران حضرت مهدی (عج) شکل گرفت و روند ساخت آن با حمایت ایشان و مشاوره مرکز تخصصی مهدویت پیش رفته است.

 

 

این نمایشگاه در دوره مدیریت حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی تکمیل شد و در نیمه شعبان سال 1393 سالروز ولادت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف با حضور حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و جمعی از اندیشمندان حوزه و دانشگاه و مسئولین و مدیران افتتاح شد .

 

این مجموعه از زمان افتتاح تا به امروز مورد استقبال نهاد ها و شخصیت ها و عموم مردم و زائران داخلی و خارجی واقع شده است و به عنوان یک ایده برتر هنری و مذهبی مورد توجه اصحاب فرهنگ و هنر دینی قرار گرفته است.

 

 

 

مرتضی سعادتمند مسئول روابط عمومی مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج)  در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به نقش هنر در ترویج آموزه های دینی، گفت: هنر به عنوان مهمترین و تاثیر گذارترین ابزار، می تواند نقش بسزایی در تقویت، ماندگاری و تضعیف هر فرهنگ و تفکری را ایفا کند.

 

وی در ادامه  بر لزوم استفاده از همه ابزارها در معرفی معارف مهدوی تاکید کرد و افزود: با تبیین، تعمیق و ترویج مهدویت با ابزارهای گوناگون از جمله هنر، می توان در راستای بسیاری از اهداف نظام مقدس جمهوری سلامی ایران در زمینه سازی ظهور مصلح کل، گام برداشت.

 

 

مسئول روابط عمومی مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: نمایشگاه دائمی هنری- مفهومی مهدویت با استفاده از تکنیک های هنری، به معرفی معارف ناب مهدوی می پردازد.

 

وی، مخاطبان اصلی نمایشگاه مفهومی مهدویت را افراد از دیپلم به بالا و عموما دانشجویان ذکر کرد و گفت: یکی از اقدامات کاربردی، حضور راویان توانمند است که متناسب به سطح مخاطب، بخش های مختلف نمایشگاه را روایت کرده و ارتباط بین بخش ها را توضیح می دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد شفیع مبلغ بین المللی و راوی زبان های خارجی نمایشگاه نیز در گفتگو با خبرگزاری شبستان به نگاه جامع رهبر معظم انقلاب به مقوله هنر اشاره کرد و افزود: براساس نظر ایشان، هر پيام، دعوت، انقلاب، تمدن و فرهنگ تا در قالب هنر ريخته نشود، شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود ودر این مسیر فرقى بين پيام هاى حق و باطل نيست.

 

 

راوی زبان های خارجی نمایشگاه  با بیان این که دین مبین اسلام و مکتب ناب شیعه که تنها مکتب حق و تکامل دهنده تمام شرایع قبل از خود است، نیز از این قضیه مستثنی نیست.

 

وی افزود: در عصر حاضر و با توجه به هجوم فرهنگ غرب در همه سطوح علی الخصوص در عرصه هنر، باید با حضوردر این میدان، علاوه بر خروج از حالت انفعالی، با عملکرد مناسب توان صدور نگرش مکتب اسلام که رسالت اصلی جمهوری اسلامی می باشد را پیدا نموده و گام های مؤثری برداریم.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین شفیع با اشاره به ضرورت برپایی چنین نمایشگاه هایی تصریح کرد:این نمایشگاه به زبان های مختلف فارسی و عربی و انگلیسی و ترکی استانبولی، آلمانی، فرانسه و... روایت می شود.

وی با اشاره به استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی گفت: این نمایشگاه تا کنون پذیرای بازدیدکنندگانی از کشورهای مختلف از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا،انگلستان،آرژانتین، ترکیه، گرجستان، تونس، عراق، پاکستان و... بوده است که بنا به گفته خودشان تحت تاثیر قرار گرفته و بازدیدکنندگان تازه مسلمان شده بعد از دیدن نمایشگاه اعلام می کردند که ناراحت هستند که چرا اینقدر دیر با دین مبین اسلام و معارف آن آشنا شده اند...

 

کد خبر 617648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha