بازدید رییس قوه قضاییه از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن

آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه به همراه هیئت همراه از بخش های مختلف نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه امروز 2 شهریور بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور در مصلای امام خمینی از بخش های پژوهش، نهج البلاغه و حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بازدید کردند.

وی در حاشیه این بازدید در مصاحبه با خبرنگاران، نمایشگاه قرآن را کاری بسیار مثبت و قدمی بسیار خوب دانست و گفت: این اقدام واقعا امیدوار کننده است، گرچه به علت فرصت کم متاسفانه نتوانستم از نمایشگاه بازدید بیشتری انجام دهم ولی همین چند قسمتی که دیدم بسیار جالب بود.

 

وی افزود: کارهایی که در علوم و معارف قرآنی و نهج البلاغه انجام گرفته است، بسیار نوید بخش است و امیدوارم که با این کار فضا برای کارهای تحقیقای بیشتر و نیز ترویج علوم قرآنی در همه کشور باز شود تا مردم در همه سطوح بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: ما هر چه داریم از قرآن داریم، معارف حقه از آنجا نازل می شود و بسیار اسباب خسارت است، دستمان از قرآن در کشوری که منتسب به قرآن و ولایت است، کوتاه باشد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به کلامی از حضرت علی (ع) که فرموده اند، طوری نباشد که دیگران به قرآن عمل کنند و آنها عامل به آن باشند و بهره مند شوند،‌ گفت: امیدواریم که همه ملت ما این موهبت الهی و از این قرآن که به تعبیری سفره گسترده الهی است استفاده کنند و خداوند هم حتما عنایت می کند.

 

وی افزود: همین جریانی که راه افتاده و جوانهایی که به حفظ و تلاوت قرآن روی می آورند و تحقیق هایی که درمورد قرآن انجام می شود، ان شاء‌الله همه نوید بخش یک جریان جدید در کشور است.
در این بازدید، وزیر دادگستری، دادستان تهران، رئیس نمایشگاه قرآن و چند تن دیگر از مسئولان قوه قضائیه حضور داشتند. صدا و تصویر دارد

 


 

کد خبر 61803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha