مشارکت دو بال علمی کشور، مهم ترین اتفاق نمایشگاه امسال بود

مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با ارائه گزارشی از فعالیت های این بخش، مشارکت حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال علمی کشور را مهم ترین اتفاق نمایشگاه نوزدهم نامید.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی، مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قران کریم در مراسم اختتامیه بخش های حوزوی و دانشگاهی این نمایشگاه به ارائه گزارشی از فعالیت های بخش حوزوی پرداخت و گفت: در بخش حوزوی، چهارده فعالیت مختلف صورت گرفت که شش برنامه از ان ها برای اولین بار در بخش حوزوی اتفاق می افتاد.

 

طیب حسینی افزود: از مهم ترین اتفاقات بخش حوزوی، اجرای دو برنامه ابتکاری و نو بودند که تا کنون در هیچ کدام از بخش های نمایشگاه قران انجام نشده بود و به ابتکار بخش حوزوی و با شکل کاملا موفق اجرا شدند.
وی با ابراز افتخار از راه اندازی غرفه ویژه آستان مقدس حضرت معصومه(س)، نمایش آثار هنری این آستان و تعمیر و مرمت نسخ های خطی قرآن کریم را از برنامه های جذاب این غرفه معرفی کرد و ادامه داد: آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، همگاری های بسیار خوبی در این زمینه داشتند که باید از ایشان تشکر ویژه کنم.

 

مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اضافه کرد: در این بخش، حدود پنجاه و چهار نشست علمی تخصصی با بهره گیری از کارشناسان عمدتا بین المللی برگزار شد که از این تعداد، شش نشست به نقد و بررسی فیلم ها و سریال های مذهبی درباره قرآن کریم پرداختند که با استقبال پرشور بازدیدکنندگان رو به رو شدند.
وی با تأکید بر اهمیت محتوای نشست ها و برنامه های نمایشگاه قرآن کریم گفت: با تمام محدودیت مکانی و امکاناتی، از نظر محتوایی، سطح بسیار خوبی را شاهد بودیم و آثار برگزیده فراوانی از این بخش رونمایی شد.

 

طیب حسینی از معرفی دوازده پایان نامه برگزیده قرآنی و دینی در مراسم اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و اظهار داشت: در بخش حوزوی با اجرای زنده جلسه های دفاع از پایان نامه های سطح چهار حوزه علمیه با موضوع قرآن و عترت، چند و چون این جلسات را برای علاقمندان به نمایش در آوردیم.
وی از برگزاری جلسات شعرخوانی شاعران نامدار و پرآوازه کشور در بخش حوزوی سخن گفت و اضافه کرد: به اعتقاد من، یکی از مهم ترین اتفاقات این نمایشگاه، مشارکت دو بال علمی کشور؛ یعنی حوزه و دانشگاه بود که در قالب برنامه ریزی ها و برگزاری نشست ها و جلسات مشترک، صورت پذیرفت.

 

این مدیر قرآنی در بخشی از سخنان خود از مردان بزرگ عرصه قرآن پژوهی یاد کرد و گفت: فعالیت های جهانی و بین المللی آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، جوادی آملی و  حجت الاسلام قرآئتی، مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران در جهان است.
وی این بزرگواران را خادمان واقعی قرآن و اهل بیت(ع) خواند و تصریح کرد: تمام فعالیت های قرآنی در کشور، زیر سایه این بزرگان قرآنی و با بهره گیری از درس های این عزیزان صورت می گیرد.

 

طیب حسینی ابراز امیدواری کرد، بخش حوزوی با تدارک و اجرای برنامه های قرآنی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، رسالت حوزه ها را به قدر توان و امکانات خود، انجام داده باشد.
وی نسل جوان را هدف اصلی برنامه ای بخش حوزوی در نمایشگاه دانست و گفت: نسل جوان امروز، نیازمند تلاشی بیشتر برای آشنایی با آموزه های قرآن است.

مدیر بخش حوزوی نمایشگاه قرآن در پایان سخنان خود به مسئولان برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پیشنهاد تا با تشکیل ستاد دائمی نمایشگاه، بر محتوا و آثار نمایشگاه نظارت بیشتری کنند و بر غنای آن بیفزایند.

 

شایان ذکر است، در مراسم اختتامیه بخش های حوزوی و دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با حضور آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله حسینی بوشهری، نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و تعدادی از مدیران و مسئولان فرهنگی و قرآنی کشور، از چند خادم و فعال قرآن و عترت قدردانی به عمل آمد و سه اثر منتخب قرآنی رونمایی شدند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 62017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha