همخوانی آثار قرآنی با سلیقه مخاطب ضروری است

وزیر اطلاعات گفت: تفسیر شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی از قرآن سرنخ‌های بسیار خوبی را برای تولید علم در حوزه علوم انسانی به ما می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علوم انسانی و توجه به سرمایه‌های بومی این حوزه گفت: تفسیر شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی از قرآن سرنخ‌های بسیار خوبی را برای تولید علم در حوزه علوم انسانی به ما می‌دهد.
وی افزود: استخراج مفاهیم علوم انسانی از این تفاسیر می‌تواند منشأ حرکت‌های جدی و گام‌های بلند در تدوین علوم انسانی بومی باشد.


وزیر اطلاعات همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت همخوانی آثار قرآنی با سلیقه مخاطب امروز تاکید کرد و گفت: قرآن منطبق با نیاز مخاطب سخن گفته و ضروری است که این نیاز مطابق با سلیقه مخاطب ارایه شود.
حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: باید بتوانیم مفاهیم قرآنی را در مناطق مختلف و باتوجه به ذائقه و روحیات گوناگون منتقل کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه قرآن خود هنر است، اظهار کرد: ارایه آموزه‌های قرآنی در قالب هنر می‌تواند میان نسل امروز موثر باشد و آثار ماندگاری را تولید کند.
به گفته حجت الاسلام مصلحی مفاهیم قرآنی قابلیت ارایه در قالب‌های هنری، علمی و دیگر قالب‌ها را دارند که این قالب‌ها باید متناسب با مخاطب انتخاب شوند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 62070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha