شناخت حجت خدا، تنها راه سعادت

حجت الاسلام و المسلمین غلامی با اشاره به امکان ظهور فردی امام زمان(عج) در قلب تک تک انسان ها، گفت: شناخت حجت خدا، تنها راه سعادت است.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محسن غلامی با سخنرانی در نشست مهدویت نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: امامان، حجت های خداوند در زمین هستند که رفتار و کلامشان، اللگوی همه انسان هاست.

 

غلامی تصریح کرد: اگر خداوند، حجت خویش را به ما نشناسد، از دین او گمراه می شویم. دین، مجموعه ای از باورها و سفارشاتی است که سبب حرکت انسان به سمت خداوند می گردد؛ بنابراین عدم شناخت حجت حق، انسان را از باور های حقیقی دور می کند و دچار اوهام و توهمات می نماید.

 

این کارشناس دینی با بیان این که شناخت حجت خدا، تنها راه سعادت است، اظهار کرد: اهمیت شناخت امامان بعد از رسول، برابر با اهمیت دیانت و سعادت است؛ زیرا حجت حق است که راه سعادت را آشکار می کند.
وی تصریح کرد: در روایات مورد تأیید شیعه و سنی آمده است که هر کس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد، به مرگ جاهلیت که مرگ همراه با کفر است، مرده است.

 

غلامی در توضیح راه های شناخت حجت حق گفت: برای شناخت همه معارف دینی، سه منبع معتبر وجود دارد که قرآن، سنت پیامبر(ص) و عقل قطعی، سه راه معتبر برای شناخت معارف و از آن جمله، شناخت حج حق هشتند.
وی افزود: 400 حدیث از اهل سنت و 6000 حدیث از مجموع روایات شیعیان و اهل سنت، درباره امام زمان(ع) هستند که به معنای تواتر این روایات است.

 

این دانش آموخته حوزوی توضیح داد: تواتر یعنی تعداد نقل حدیث به اندازه ای باشد که انسان و عرف عقلا، به محتوای آن یقین کنند.
وی با یادآوری حدیثی از رسول اکرم(ص) گفت: در حدیثی از پیامبر اسلام(ص)، نام تک تک امامان معصوم(ع) ذکر شده است و امام زمان(عج) با عنوان فاتح شرق و غرب، هم نام و هم کنیه پیامبر(ص) و غایب امت معرفی شده است.

 

غلامی از عنصر مهم باور به مهدویت یاد کرد و گفت: وجود شخصت امام مهدی(عج)، قیام ایشان و تحقق آرمان این بزرگوار، سه باور مهم و حیاتی آموزه مهدویت هستند.
وی توضیح داد: با ایمان داشته باشیم که مردی از نسل پیامبر اکرم(ص) که زنده است و در میان ما زندگی می کند، قیام خواهد کرد و با هدفی مشابه امام حسین(ع)، قصد تحقق عدالت اسلامی را دارد و آرمان خویش را پیاده کرده و جاودانه می کند.
 

این کارشناس دینی در بخشی از سخنان خود، یکی ار عمده ترین دلایل مخالفت دشمنان با اسلام را داعیه جهانی اسلام دانست و افزود: این آرمان مقدس، آمادگی جهانی را طلب می کند و تا جهانی آماده برای ظهور نداشته باشیم، امام زمان(عج) ظهور نمی کند.
وی نسبت به ناامیدی هشدار داد و اضافه کرد: اگر گمان می کنیم که در زمان قیام امام زمان(عج) زنده نیستیم، نباید دچار یأس بشویم زیرا امام زمان(عج) چند ظهور دارند.

 

غلامی از دو نوع ظهور برای امام زمان(عج) سخن گفت و تصریح کرد: ظهوری که زیاد از آن خوانده و شنیده ایم، ظهور اجتماعی آن حضرت . قیام ایشان است، اما امام زمان(عج) ظهور فردی نیز دارند که می توانند در قلب تک تک انسان ها ظهرو نمایند.
وی ادامه داد: شرط ظهور امام زمان(عج)، خودسازی بر اساس مکتب امام زمان(عج) است.

 

این کارشناس مهدویت، فواید تلاش برای ظهور فردی امام زمان(عج) را برشمرد و مدعی شد: باور به امام زمان(عج) و ظهور ایشان در قلب انسان، امید به زندگی مهدوی و تکامل در مسیر کمال را افزایش می دهد و علاوه بر این، در زمان ظهور اجتماعی ایشان، ما را از هم رکابان و سربازان امام مهدی(عج) می کند.

 

شایان ذکر است، نشست مهدویت در بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد و در پایان این نشست، حجت الاسلام و المسلمین غلامی به پرسش های حاضران در زمینه آموزه مهدویت و امام زمان(عج) پاسخ داد. 
 

پایان پیام/

 

کد خبر 62183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha