هر دانشجو یک ایده، هر دانشگاه یک غرفه

مدیر بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه قرآن در مراسم اختتامیه این بخش به ارائه گزارشی از فعالیت های بخش دانشگاهی پرداخت و گفت: شعار ما در چشم انداز ملی این بخش، هر دانشجو یک ایده، هر دانشگاه یک غرفه است.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، حسین هلالی، مدیر بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مراسم اختتامیه این بخش که به صورت مشترک با بخش حوزوی برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های بخش دانشگاهی پرداخت و گفت: تمام فعالیت های بخش دانشگاهی با امید بیداری اسلامی در جهان صورت گرفت.

 

هلالی ادامه داد: اهداف این بخش با توجه به سه قشر افراد فعال در دانشگاه ها یعنی دانشجویان، اساتید و کادر دانشگاه انجامی گرفت.
وی تغییر نام بخش دانشجویی به بخش دانشگاهی را یکی از کار های مهم و درست نمایشگاه چهاردهم قرآن کریم دانست و گفت: در آن سال، مسئولین این بخش به درستی دریافتند که دانشگاه تنها از دانشجویان تشکیل نشده است، بلکه اساتید و کادر فعال در دانشگاه نیز، نقشی اساسی در قوام دانشگاه بازی می کنند.

 

مدیر بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به چگونگی برنامه ریزی برای فعالیت های این بخش گفت: سعی کردیم به سه شکل نمایشی، رقابتی و نشست های تخصصی، در نمایشگاه نوزدهم حضور داشته باشیم.
وی در این باره توضیح داد: در بخش نمایشی، به ارائه محصولات نمایشگاهی در حوزه های ستادی، آثار هنری، دانشگاه های تخصصی، فعالیت های ویژه و ... پرداختیم و در بخش رقابتی، پایان نامه ها، مقالات، کتب، پژوهش ها و آثار اساتید و دانشجویان را وارد عرصه کردیم.

 

هلالی درباره نشست های بخش دانشگاهی گفت: در طی بیست و شش روز حضور در نمایشگاه قرآن، حدود صد نشست برگزار کردیم که در دو حوزه نشست های غرفه ای و نشست های سالنی مورد استقبال علاقه مندان قرآنی قرار گرفتند.
وی از تهیه کتابچه ای به عنوان منشور نشست های بخش دانشگاهی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و اضافه کرد: این منشور، مجموعه ای نفیس از نشست های بخش دانشگاهی خواهد بود.

 

این مدیر قرآنی از جلسات دفاعیه به صورت زنده در بخش دانشگاهی نیز سخن گفت و تصریح کرد: با این کار، مخاطبان مختلف حوزوی و دانشگاهی را که علاقه مند بحث های قرآنی و عترت بودند، جذب کردیم.
وی با ابراز امیدواری از برطرف شدن محدودیت های مکانی در سال های آینده، اظهار داشت: امیدورایم در سال های آینده، رشد چشمگیری در فعالیت های بخش دانشگاهی شاهد باشیم.

 

مدیر بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: به دلیل تأخیر مدیریتی در این بخش که چهار روز پیش از شروع کار نمایشگاه اتفاق افتاد، کوشیدیم تا این تغییرات به بدنه فعالان بخش دانشگاهی سرایت نکند و بتوانیم حداکثر استفاده را از توانایی نیروهای این بخش ببریم.
وی ظرفیت های دانشگاه را در سه بخش تولید علم، پاسخگویی به شبهات و ایجاد دغدغه های جدید در جامعه، یادآور شد و خاطر نشان کرد: در بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، کوشیدیم تا تمام این ظرفیت ها را در زمینه آموزه های قرآنی فعال کنیم.

 

هلالی از اهمیت حمایت های ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افزایش کمی و کیفی برنامه ها سخن گفت و اضافه کرد: اگر این حمایت ها ادامه یابند و افزوده شوند، مصوبه های بخش دانشگاهی درباره چشم انداز های ملی و بین المللی را عملیاتی خواهیم کرد.
وی شعار حداقلی چشم انداز ملی بخش دانشگاهی را این چنین بازگو کرد: هر دانشجو یک ایده، هر دانشگاه یک غرفه.

 

مدیر بخش دانشگاهی نمایشگاه، راه اندازی نمایشگاه بین المللی دانشگاهیان جهان اسلام را شعار بخش دانشگاهی در چشم انداز بین المللی آن خواند و گفت: ایران به عنوان أم القرای کشور های اسلامی می تواند قرآن را که کتاب بیداری انسان است، در سطح دانشگاه های جهان اسلام مطرح سازد.
وی در کنار تمجید های خویش از همکاری بی دریغ برگزارکنندگان نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، از آنان خواست تا با تعریف و تثبیت دبیرخانه ثابت برای بخش های مختلف نمایشگاه قرآن، به ویژه بخش حوزوی و دانشگاهی، جذب و جمع آوری آثار و خلاقیت های قرآنی را افزایش دهند.

 

هلالی، سه حوزه سفارسی، حمایتی و گزینشی را به عنوان حوزه های قابل پیگیری در دبیرخانه دائمی نمایشگاه دانست و گفت: در این حوزه ها با حمایت از آثار برتر قرآنی و گزینش و درخواست آثار مورد نیاز، می توان نمایشگاه بهتر و بهینه تری در حوزه قران و عترت فراهم کرد.

 

شایان ذکر است، در مراسم اختتامیه بخش های حوزوی و دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از خادمان و فعالان قرآن و عترت با حضور آیت الله آملی لاریجانی، رییس قره قضاییه، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله حسینی بوشهری، نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و تعدادی از مدیران و مسئولان فرهنگی و قرآنی کشور، قدردانی شد و سه اثر منتخب قرآنی رونمایی شدند.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 62068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha