طرح پژوهشی پوشش زنان کرد با رویکرد حجاب و عفاف در کانون خیام سنندج تدوین شد

خبرگزاری شبستان: مسئول پژوهشی کانون حکیم عمر خیام سنندج از تدوین و چاپ طرح پژوهشی پوشش زنان کرد با رویکرد حجاب و عفاف توسط این کانون خبر داد.

جمال اسدی، مسئول پژوهشی کانون حکیم عمر خیام سنندج به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: کانون تخصصی پژوهش خیام سنندج از چند سال گذشته طرح های پژوهشی زیادی را انجام داده است که در سال 95 طرح پوشش زنان کرد با رویکرد حجاب و عفاف در دستور کار کانون قرار گرفت.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته این کانون با گردآوری آمار و اطلاعات زیادی از پوشش زنان کرد در ادوار گذشته و طول تاریخ به نتایج خوبی در زمینه تناسب پوشش زنان کرد با محوریت حجاب و عفاف رسید.

مسئول پژوهشی کانون حکیم عمر خیام سنندج با بیان اینکه رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش آفرین است، بلکه باعث حفظ ارزش های انسانی و مبارزه با تهاجم فرهنگی می شود، افزود: حجاب زن مایه مباهات و سند شخصیت انسانی زن است و سرمایه ای گرانبها و مایه عزت و قدرتمندی زنان است.

اسدی، در ادامه به جایگاه و اهمیت حجاب در جامعه اسلامی و تناسب این مهم با پوشش و لباس انسان ها اشاره و اذعان کرد: دین اسلام در مورد نوع لباس و پوشش دستوراتی دارد به گونه ای که زن باید پوشیده و عاری از هر گونه برهنگی باشد.

وی ادامه داد: کردستان دارای تنوع های زیادی در زمینه پوشش لباس زنان کرد است که این مهم جزیی از فرهنگ مردم منطقه و استان محسوب می شود که علاوه بر زیبایی از حجاب کامل برخوردار است.

مسئول پژوهشی کانون حکیم عمر خیام سنندج بیان کرد: لباس کردی یکی از زیباترین، متنوع ترین و پوشیده ترین لباس های است که به نوشته سیاحان و سفرنامه نویسان، در سطح فرهنگ مردم دنیا کم نظیر است و در چندین جشنواره بین المللی مقام اول را به لحاظ پوشش و زیبایی و تنوع به خود اختصاص داده است.

اسدی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ بی حجابی از مهم ترین اهداف جوامع غربی است و در همین راستا در سال های اخیر لباس زنان کرد دستخوش تغییراتی شده است که لازم است کردستانی ها با تکیه بر فرهنگ غنی خود با این تغییرات مقابله کنند و اجازه ندهیم مدل های غربی و ماهواره ای در منطقه رواج پیدا کنند.

وی یادآوری کرد: رعایت حجاب و عفاف نقش موثری بر حفظ مصالح جامعه دارد و سنگری مستحکم برای مصونیت از گزند نگاه های هدفدار و مسموم و جلوگیری از لغزش ها هلاکت بار برای زنان است.

 لباس و پوشش در

کد خبر 620558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha