هدفمندی یارانه ها مهمترین مکانیسم برای توزیع عادلانه ثروت در جامعه است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد طرح هدفمند کردن یارانه ها را مهمترین مکانیسم برای توزیع عادلانه ثروت، نهادینه کردن الگوی مصرف و از بین بردن ریشه فقر و تبعیض دانست و گفت: افرادی با اخلال گری می خواهند دل مردم را خالی کنند.

مهندس قوام نوذری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امروز (29آذر) در کمیته اطلاع رسانی هدفمندسازی یارانه های این استان در یاسوج، گفت: باید اهمیت، اهداف و مزیتهای این طرح را با اطلاع رسانی و شفاف سازی بیشتر بیان کرد تا با اعتماد و اطمینانی که مردم به دولت دارند روحیه نشاط، اعتماد و پذیرش اجرای طرح در آنها بیشتر و هر گونه نگرانی و ابهام در بین مردم رفع شود.

 

نوذری با بیان اینکه این طرح یکی از هفت طرح تحول اقتصادی کشور در جهت تحقق بخشیدن به استقرار عدالت و ثبات اجتماعی، کاهش نابرابری های اجتماعی و اقتصادی و فاصله طبقاتی، ریشه کنی فقر و محرومیت، شناسایی اقشار آسیب پذیر و توزیع عادلانه ثروت و درآمد کشور است، افزود: با این شرایط مردم استان ما از این طرح بیشتر بهره می برند.


نوذری به نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی و پس انداز به عنوان یک ضرورت اساسی جامعه بر مدار توسعه تاکید کرد و گفت: اکنون که طرح مهم هدفمندسازی یارانه ها آغاز شده، فرهنگ صرفه جویی و پس انداز می تواند به نحوه شایسته ای مورد توجه قرار گیرد.


وی تصریح کرد: همزمان با اجرای هدفمند کردن یارانه ها به خوبی می توان الگوی مصرف را در خانواده ها اصلاح کرده و آنرا تعمیم داد و زمینه را برای مشارکت در فرآیندهای اقتصادی بالا برد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: باید در مدیریت سرمایه فرهنگ سازی شده و به مسئله مصرف توجه گردد و بستر فرهنگی هم ایجاد کرد تا از خرید هر گونه اجناس و کالای غیر ضروری پرهیز شود.


وی با بیان اینکه فقر فرهنگی عامل فقر در همه زمینه ها از جمله رونق اقتصادی است، اظهار داشت: ارتقاء فرهنگ پس انداز و درست مصرف کردن، بستر اولیه برای ایجاد انگیزه در مشارکتهای اقتصادی و رشد فرآیند توسعه می باشد که این مهم نیاز جامعه ما بخصوص مردم این استان است.


استاندار طرح هدفمند کردن یارانه ها را مهمترین برنامه و مکانیسم برای توزیع عادلانه ثروت، نهادینه کردن الگوی مصرف و از بین بردن ریشه فقر و تبعیض دانست و گفت: با این حال بودند کسانی که تمام توان خود را بکار گرفتند تا این طرح وارد مرحله اجرا نشود و باز هستند کسانی که با اخلال گری می خواهند دل مردم را خالی کنند.


به گفته نوذری، سالانه از مبلغ 120 هزار میلیارد تومان یارانه، 70 درصد آن به 30 درصد از جمعیت جامعه تعلق می گرفت و در حالی که 30 درصد بقیه برای 70 درصد جمعیت جامعه هزینه می شد و این ناعادلانه ترین روش هزینه یارانه ها بود.


استاندار کهگیلویه وبویراحمد یاد آور شد: همچنین ستادی متشکل از پنج کمیته در استان، نظارت کامل بر روند تعادل بازار را دارد و هرگونه اطلاعات هم از طریق رسانه های مختلف در اختیار مردم قرار می گیرد.


معاون برنامه ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، فرآیند صحیح و منطقی برای حمایت و پرداخت مطالبات اقشار آسیب پذیر و دهکهای کمتر برخوردار و پایین جامعه است.


مهندس عبد الحسین نافیان افزود: این طرح دارای نقش و اهمیت بسزایی در بهبود و وضعیت اقتصادی جامعه و معیشتی عموم مردم دارد.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: هدفمندسازی یارانه ها برنامه سوم نظام و از نمودهای عدالت اجتماعی است که با توکل و مدد از خداوند و با پشتیبانی مردم توسط دولت کلید آن زده شد.


سیف الله مطلبی با تاکید به اینکه همه مسئولان دستگاه ها و دوائر دولتی باید تمام توان و همت خود را در اجرایی این طرح بکار گیرند، افزود: مدیران با برگزاری جلسات کاری و تخصصی خود کارشناسان و کارکنان را به برنامه ها و روند اجرایی و دستورالعمل های این طرح مهم آشنا کنند و به اهمیت و به توجیه بیشتر این طرح برای عموم مردم بپردازند.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: مردم ما با اعتماد، باور و اطمینانی که به خادمین خود دارند با خیال راحت و سعه صدر به استقبال اجرای این طرح بزرگ که خود خواهان هر چه زودتر عملی شدن آن بودند، رفته اند.


سید محمود موسوی افزود: مردم مطمئن باشند، تمام بسترهای لازم برای هر چه بهتر اجرای این طرح ملی در سراسر کشور انجام شده است و با اقدامات به عمل آمده با سود جویان، اخلالگران، منفعت طلبان و آنهایی که می خواهند از این طرح مردمی به سود اقتصادی خود به هر قیمیت دست یابند به شدت برخورد خواهد شد.


وی اظهار داشت: این طرح مهم که قرار بود بعد از انقلاب فرهنگی یعنی 20 سال پیش اجرا می شد به دلایل مختلف ماند و امروز با شجاعت و همت دولتمردان نظام و پشتیبانی مردم وارد مرحله اجرا شده است.


به گفته موسوی، با اینکه روح حاکم بر این طرح را همه قبول دارند اما عده ای دل خانواده ها را خالی کرده و جو روانی در جامعه ایجاد می کنند که با لطف پروردگار، تلاش همه مسئولین نظام و کمک عموم مردم این طرح ملی و انقلاب اقتصادی با موفقیت کامل به پیش خواهد رفت و دشمنان را مایوس خواهد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: تمام اقلام مورد نیاز مردم توسط بازرگانی فراهم شده و جای هیچگونه نگرانی نیست، با برنامه ریزی و تدابیر اندیشیده شده، کنترل و نظارت کامل بر صنوف مختلف بعمل می آید.

پایان پیام/
 

کد خبر 6206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha