اساتید حوزه و دانشگاه به دعوت رهبری در تحول علوم لبیک بگویند

دکتر تقی پور بااشاره به اینکه بخش تحول درعلوم انسانی از پربارترین بخش های نمایشگاه بود، گفت: بابرگزاری نمایشگاه در همه استان ها،این فرصت فراهم می شود که اساتیدحوزه و دانشگاه سراسرکشور به دعوت رهبری لبیک بگویند.

به گزارش خبرنگار شبستان، آیین اختتامیه بخش "تحول علوم انسانی" با سخنرانی حجت الاسلام دکتر قوامی، حجت الاسلام دکتر ارسطا ، دکتر محمد تقی پور، قائم مقام ریاست نمایشگاه و حجت الاسلام محمدی، رییس نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در بخش تحول علوم انسانی برگزار شد.

 

دکتر تقی پور، قائم مقام ریاست نمایشگاه، در ابتدای سخناش با اظهار رضایت فراوان از بخش علوم انسانی نمایشگاه که برای نخستین بار در طول برگزاری این نمایشگاه از سال های ابتدایی، در نمایشگاه امسال دایر شده بود، گفت: این بخش در آینده نزدیک یکی از مهمترین قسمت های اساسی و ریشه ای نمایشگاه خواهد شد.

 

وی با اشاره به تقسیم بندی علوم در بیان روایات، به حدیث "العلم علمان، علم الابدان و علم الادیان" اشاره کرد و گفت: حضرت علی علوم را در دو دسته تقسیم بندی می کنند، که گویی همه علوم دیگر زیرمجموعه این دو علم قرار می گیرند و این بخش نمایشگاه به طور اساسی به بخش علم الادیان می پردازد.

 

دکتر تقی پور با تاکید بر اینکه یکی از بخش های قابل توجه نمایشگاه امسال همین بخش علوم انسانی بوده است، ادامه داد: این جریانات، آغازی برای یک حرکت اساسی و اصولی در زمینه علمی و اندیشه ای برای سال های آینده است.

 

وی با اظهار امیدواری از اینکه قرار است نمایشگاه قرآن را از تهران خارج کرده و هر ماه در یکی از استان های ایران برگزار کنیم، افزود: قطعا این بخش تحول در علوم انسانی می تواند فعالیتی گسترده و اساسی در استان ها داشته باشد.

 

دکتر تقی پور در همین باره افزود: بسیاری از اساتید علوم انسانی در شهرهای دیگر خدمت می کنند که این بخش علوم انسانی می تواند از همه اساتید کشور استفاده کنند.

 

وی اظهار داشت: بخش عظیمی از اساتید حوزه ها و دانشگاه ها می توانند با برگزاری نمایشگاه در استان های دیگر در سال های آینده با نمایشگاه قرآن همکاری بیشتری داشته و به مطالبات مقام معظم رهبری در این حوزه لبیک بگویند.

 

گفتنی است، بخش تحول در علوم انسانی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که برای اولین بار در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دایر شده بود، در طول برگزاری نمایشگاه، هر روزه با برگزاری نشست های تخصصی در همه حوزه های تحول در علوم انسانی، با سخنرانی و اظهار نظر اساتید حوزه، اساتید دانشگاه، طلاب حوزه علمیه و دانشجویان دانشگاه های کشور، دیدگاه های مختلف امر تحول را بر اساس آموزه های قرآنی مورد بحث و بررسی قرار داد.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 62290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha