حجاب امروز برای کشور حکم پرچم نظام اسلامی را دارد

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پوشش اسلامی را معرف نظام و فرهنگ غنی کشور دانست و گفت: حجاب امروز برای کشور حکم پرچم جمهوری اسلامی را دارد.



به گزارش خبرنگار شبستان، حمید شاه آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه بخش حجاب و عفاف نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: قرآن کتاب زندگی است و دستورالعمل هایی برای همه انسان ها در تمامی اعصار دارد که به برکت انقلاب اسلامی این پیام آسمانی از روی طاقچه ها و سفرهای عقد به زندگی مردم وارد شده است.

وی با بیان این مطلب که در شرایط امروز جامعه دست ما برای تعامل با قرآن گشوده است اظهار کرد: خوشبختانه انس با قرآن در میان همه طبقات جامعه به شیوه های مختلف هم چون روخوانی، حفظ و قرائت و مفاهیم نهادینه شده است و میتوان با استفاده از زبان اثر گذار هنر معارف قرآنی را به زندگی مردم وارد کرد.

شاه آبادی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت هنر در ارائه معارف قرآن تصریح کرد: امروز نخستین ثمره ترکیب هنر با آموزه های غنی وحی را در نمایشگاه قرآن می بینیم که توانسته در بخش عفاف و حجاب جمع کثیری از مخاطبان را به خود جذب کند.

 

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود آیات متعدد و مرتبط با حجاب در قرآن بیان کرد: امروز جوان زیبا پسنده ایرانی از یک سو دل در گرو آموزه های دینی دارد و از سوی دیگر به استفاده از پوشش های جذاب و زیبا علاقمند است.

وی ادامه داد: طراحان هنری باید با ارائه الگوهای جذاب پوشش و عفاف به جامعه بکوشد تلاش های دشمن را که آلودگی های فکری را به جوانان القاء می کنند با جایگزین کردن الگوهای صحیح پوشش، خنثی کنند.

شاه آبادی با اشاره به هجمات سنگین دشمن برای صدمه زدن به سبک زندگی ایرانی اسلامی ما عنوان کرد: فعالان هنری به ویژه در امر پوشش و حجاب باید سبک زندگی اسلامی ایرانی را با ابزار اثرگذار هنر به جوانان و بانوان معرفی کنند.

وی با بیان این مطلب که بخشی از وضیعت نگران کننده پوشش و حجاب در جامعه که مورد انتقاد علما و بزرگان است، به مسئولان برمی گردد. ابراز کرد: این به دلیل غفلت از وجه زیبا شناختی پوشش است. البته حرکات انفرادی این مشکل را دامن می زند در حالی که آموزه های قرآن برای اعصار و تمدن ها در طول تاریخ نازل شده است.

 

شاه آبادی حجاب و چادر را نماد اسلام ناب محمدی معرفی کرد و افزود: پوشش اسلامی در شرایط امروز جهان معرف نظام اسلامی و فرهنگ غنی کشور است و برای ما حکم پرچم جمهوری اسلامی را دارد از این رو هماهنگی ایده پردازان، طراحان و تولیدکنندگان محصولات پوششی و پرهیز آنها از تضاد و تقابل ضرورتی انکار ناپذیر است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طراحی و احداث پارک فناوری مد و لباس در راستای مدل صحیح پوشش ایرانی اسلامی گفت: اگر بتوان فعالان عرصه مد و لباس را ساماندهی کرد می توان گفت که در عرصه فرهنگ کاری بنیادی برای پوشش صورت گرفته و البته این نیازمند حرکت فعالان این عرصه ذیل یک سند چشم انداز است.

 

وی با تاکید بر لزوم معرفی قله های معارف اسلام و قرآن در نمایشگاه بین المللی قرآن خاطر نشان کرد: این نمایشگاه باید مرکز ثقل معرفی و نمایش برترین نوع پوشش اسلامی یعنی چادر باشد.

شایان ذکر است، آیین اختتامیه بخش عفاف و حجاب نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم جمعه چهارم شهریور با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شخصیت های قرآنی در شبستان اصلی مصلای امام خمینی برگزار اشت.

پایان پیام/

کد خبر 62294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha