طرح «نذر کتاب، اهداء دانایی» در کانون بیت العباس بیرجند اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند گفت: اجرای طرح «نذر کتاب، اهداء دانایی» از ایام میلاد امام علی(علیه السلام) آغاز شده است و تا شهادت این امام همام ادامه می یابد.

محمدحسین فروتنی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: كتاب نقش اساسي و كليدي در گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتي جامعه بر عهده دارد.

 

وی افزود: يكي از راههاي جذب مشاركت هاي عمومی و مردمي در جامعه، اهدای كتاب به كتابخانه ها می باشد تا اين عمل به عنوان صدقه جاريه‌اي براي اهداء كنندگان آن به حساب آید.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند ادامه داد: به همین منظور کانون فرهنگی هنری بیت العباس (علیه السلام) بیرجند به پیروی از حدیث مولای متقیان امیرالمومنین علی (علیه السلام)  «من تسلی بالکتب لم تفته سلوه؛ هرکس که با کتاب ها آرامش یابد، راحتی و آسایش از او سلب نمی گردد » و در راستای رشد و تعالي فرهنگ كتابخواني و بصیرت افزائی و به منظور استفاده مفید و بهینه از کتاب های استفاده شده و یا نسخ اضافی مردم، طرح «نذر کتاب؛ اهداء دانایی» را همزمان با ایام میلاد امام علی(علیه السلام) آغاز کرد.

 

وی ادامه داد: جمع آوری کتب اهدایی مردم تا تا ایام شهادت آن امام همام در ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

 

فروتنی با اشاره به اینکه، طرح «نذر کتاب، نذر دانایی» با همت و مشاركت فضلا، اساتيد، صاحبان قلم و اندیشه و طلاب برای دومین سال متوالی از سوی این کانون برگزار مي شود، تصریح کرد: علاقه مندان می توانند کتاب های كتابخانه شخصي يا كتاب ‌هاي بلا استفاده و كم استفاده خود را اعم از كتب درسي و غيردرسي را به کتابخانه این مجموعه اهداء کرده تا ضمن تكميل منابع علمي و مطالعاتي این كتابخانه، امکان استفاده دیگران فراهم شود.

 

وی گفت: به منظور مشارکت در این اقدام فرهنگی و معنوی همشهریان عزیز و بزرگوار می توانند کتاب های اهدایی خود را به دفتر کانون فرهنگی هنری بیت العباس (علیه السلام)  بیرجند مستقر در مجتمع فرهنگی مذهبی بیت العباس (علیه السلام)  واقع در خیابان توحید نبش توحید 31 تحویل داده  و رسید دریافت کنند.

 

وی یادآور شد: این طرح در سال گذشته برای اولین بار برگزار شد که حدود 300 جلد کتاب به این کتابخانه اهداء شد.

 

کد خبر 623818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha