راه اندازی کتابخانه تخصصی «امیرالمومنین (ع)» در بیرجند/ یادواره شهدای «هیاتی» در خراسان جنوبی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند گفت: یادواره شهدای«هیاتی» خراسان جنوبی برای اولین بار به همت این کانون در سال ۹۵ برگزار می شود.

محمدحسین فروتنی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: کارگاه غدیرشناسی از خردادماه سال آینده به بعد از سوی این کانون در بیرجند برگزار می شود.

 

وی همچنین از برگزاری جشنواره «علی صراط مستقیم» در سال آینده خبر داد و گفت: این جشنواره از میلاد امام علی (علیه السلام) آغاز و تا شهادت حضرت ادامه می یابد که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده،‌ والدین می توانند با ارسال فیلم های فرزندان خود که اقدام به خواندن سرودها و اشعار مرتبط با امام علی (علیه السلام) کرده اند، در این مسابقه شرکت کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند ادامه داد: در هنگام برگزاری اختتامیه این جشنواره،‌ تمامی فیلم های ارسال شده در قالب یک DVD به شرکت کنندگان اهداء و از برگزیدگان نیز تجلیل می شود.

 

وی افزود: همچنین طبق برنامه کانون برای سال ۹۵ پیش بینی شده است که دوره آموزش طب سنتی با حضور دکتر عالی از اساتید تهران در این کانون برگزار شود.

 

وی با اشاره به لزوم تشکیل شورای منطقه ای نماز با محوریت مساجد و حسینیه ها گفت: تلاش می کنیم این شورا با محوریت تبلیغ اقامه نماز با حضور فعالان مساجد خیابان های توحید، مدرس و پاسداران در سال آینده تشکیل شود.

 

فروتنی ادامه داد: یادواره شهدای «هیاتی» خراسان جنوبی برای اولین بار به همت این کانون در سال ۹۵ برگزار می شود.

 

وی درخصوص کتابخانه این کانون نیز گفت: به لطف خداوند و با همکاری ۵۰ تن از علما و روحانیون برجسته کشور توانسته ایم کتابخانه تخصصی تشیع و امیرالمومنین(علیه السلام) را با یک هزار کتاب تخصصی در این کانون راه اندازی کنیم.

 

وی با اشاره به چاپ ۵۰۰ جلد کتاب زیارتنامه حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در ایام دهه فاطمیه امسال تصریح کرد: در سال جاری مسابقه های مختلف فرهنگی و مذهبی از جمله «از قدر تا غدیر»، «ولادت حضرت پیامبر(صلی الله علیه و آله)»، مسابقه کتابخوانی شیعه شناسی و ... در این کانون برگزار شده است.

 

به همت کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند یادآور شد: ختم جمعی قرآن کریم (هدیه به مادر خوبی ها) نیز از ۱۸ اسفند آغاز و تا ۲۳ اسفندماه سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ادامه می یابد.

 

وی یادآور شد: متقاضیان شرکت در این طرح می توانند به نبش توحید ۳۱- دفتر کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 528210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha