عزل و نصب ‌های بدون پشتوانه اعتقادی، مادر بسیاری از منکرهاست

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: عزل و نصب ‌های بدون پشتوانه اعتقادی و فاقد معیارهای انقلابی و دینی، مادر بسیاری از منکرهاست که اختلاس، پارتی بازی و بی‌ عفتی از جمله آنهاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در نخستین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: باید همه ما توجه داشته باشیم که امر به معروف و نهی از منکر زیرساخت‌ هایی دارد که قرآن بر روی آنها تأکید کرده است و اگر به آنها توجه نشود همانند این است که بر روی زمین ناهمواری ساختمانی بنا کرده‌ باشیم.

 

وی ادامه داد: اگر به واقع بخواهیم ساختمان امر به معروف و نهی از منکر مستحکم باشد، فقط با ارائه گزارش امکان ‌پذیر نیست، بلکه باید با یک نگاه همه جانبه به این امر مهم دینی و الهی ورود پیدا کنیم.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین افزود: اعتصام فردی و ارتباط با خدا یکی از ویژگی‌ هایی است که باید آمران به معروف از آن‌ برخوردار باشند زیرا کسی که ارتباط و انس با خدا ندارد، در کار امر به معروف اثرگذار نخواهد بود.

 

وی به ویژگی دیگر آمران به معروف اشاره و خاطرنشان کرد: ایمان، تقوا و تسلیم ویژگی دیگری است که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از آن برخوردار باشند تا کارها نتیجه بخش باشد، باید همه کسانی که می ‌خواهند برای تحقق آرمان‌ های الهی در حوزه امر به معروف گام بردارند، اعتصام به حبل‌ الله داشته و با هم همدل و همراه باشند.

 

حجت الاسلام عابدینی عنوان کرد: اگر در این حوزه مهم که بسیار مورد تأکید دین قرار دارد، دغدغه‌ های مشترک نداشته باشیم، قطع یقین بسیج همگانی صورت نخواهد گرفت و در نتیجه کارهای مان بی اثر می‌مانند.

 

وی تأکید کرد: اخوت و ایمان ویژگی دیگری است که آمران به معروف باید از آن برخوردار باشند و کسانی که محبت اهل بیت (ع) را در دل‌ های خود دارند، دل‌ هایشان بهم گره خورده و روح اخوت و ایمان در آنها وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعلام کرد: وحدت یکی از بزرگ ‌ترین معروف‌ها است و از نگاه دینی وحدتی ارزشمند است که بر مبنای توحید شکل گرفته باشد و باید آمران به معروف برای تحقق وحدت توحیدی گام بردارند.

 

وی گفت: نباید خروجی امر به معروف و نهی از منکر تفرقه باشد، امر به معروف و نهی از منکر باید به تحکیم پایه‌های وحدت و همبستگی منجر شود؛ باید لیست معروف ‌ها و منکرهای کشور و استان تهیه شود و بر اساس آن، اولویت‌ بندی صورت بگیرد تا با شناسایی اولویت ‌ها به این عرصه ورود پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام عابدینی توضیح داد: معروف و منکر تنها در حوزه عفاف و حجاب نیست، بلکه اگر بر اساس فرمایشات رهبری اولویت ‌بندی کنیم، نفاق، فتنه و بصیرت از اهمیت بالاتری برخوردار است و باید در اولویت کار ستاد قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: شناسایی منکرهای ایام انتخابات هم امری ضروری و دارای اولویت است، برخی‌ها در ایام انتخابات برای انحراف اذهان عمومی به سمت یک کاندیدا، منافقانه رفتار می‌ کنند و این رفتار منافقانه یکی از مصادیق منکرهای ایام انتخابات است که باید شناسایی و با آن برخورد شود.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین اضافه کرد: سوء استفاده از موقعیت ‌های شغلی یکی دیگر از منکرهایی است که باید در اولویت قرار گیرد، سوء استفاده از موقعیت‌ های شغلی بارها رخ داده است و اگر قرار است آن کارها همچنان ادامه داشته باشد و ستاد امر به معروف اقدامی انجام ندهد، تشکیل این جلسات خود منکر خواهد بود، زیرا خروجی نداشته و اثرگذار نبوده است.

 

وی اعلام کرد: سوء استفاده از فضای رسانه ‌ای استان یکی از بزرگ ‌ترین منکرها است و برخی از رسانه ‌های استان به صراحت از فعالیت ‌های منافقان حمایت و به نفع آنها عمل می ‌کنند.

 

حجت الاسلام عابدینی خطاب به دستگاه قضایی افزود: نباید در این حوزه رودربایستی و کوتاهی کنیم بلکه باید با رسانه‌ های متخلف و حامی منافقان برخورد قاطع صورت بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی از عزل و نصب ‌هایی در استان صورت گرفت که بدون پشتوانه اعتقادی و فاقد معیارهای انقلابی و دینی بود و اینها همه مصداق منکر است و باید خروجی کارهای ما به اصلاح چنین مسائلی منتهی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: عزل و نصب ‌های بدون پشتوانه اعتقادی و فاقد معیارهای انقلابی و دینی، مادر بسیاری از منکرهاست که اختلاس، پارتی بازی و بی‌ عفتی از جمله آنهاست.

 

 

کد خبر 627217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha