محفل انــس با قرآن کریم و همایش قرآنی به همت اوقاف و امور خیریه فارس

محفل انس با قرآن کریم به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) و اولین همایش قرآنی در کوهمره سرخی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، مصطفی زائری، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز(6شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: در این محفل که از ساعت 21 لغایت 23 امشب با همکاری ستاد یادواره شهیدان روستای باوریان فیروزآباد و به یاد شهیدان آن خطه برگزار می شود 2 تن از قاریان برجسته استان آقایان سروستانی و مسعودی به تلاوت قرآن می پردازند.


وی افزود: این مراسم که با اجرای تواشیح توسط گروه طاها و مداحی حاج بهنام زارع همراه است، در حرم مطهر سید علاء الدین حسین موسی بن کاظم (ع) برگزار می شود که از عموم مردم جهت شرکت در این محفل معنوی دعوت به عمل می آید.
 

زائری در ادامه از برگزاری اولین همایش قرآنی در منطقه کوهمره سرخی خبر داد و گفت: این همایش همراه با ضیافت افطار روز یکشنبه (6شهریور) با حضور بخشدار دشت ارژن، مدیر مرکز فعالیت های قرآن و نهج البلاغه اوقاف و امور خیریه فارس، قائم مقام موسسه موقوفه مکتب القران ثارالله، دهیاران، اعضاء شورای اسلامی روستاها، مربیان و اساتید قرآن، مدیران شعبات مکتب القرآن روستا های کوهمره سرخی به تعداد 200 نفر در حسینیه رمقان این منطقه برگزار می شود.


مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: در این همایش علاوه بر تلاوت قرآن و نیایش در خصوص برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم در 17 روستای کوهمره تبادل نظر صورت می گیرد.

 

وی افزود: موسسه موقوفه مکتب القرآن با حمایت اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس از تیرماه سال جاری اقدام به ایجاد 14 شعبه قرآنی در روستا های منطقه کوهمره سرخی کرده است و پس از برگزاری دوره آموزش مربیان قرآن کریم برای اولین بار در تابستان امسال به صورت هماهنگ در روستاهای این منطقه دوره های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و طرح 1445 قرآنی برگزار شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 62748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha