کاندیداها برای حل مشکلات راهکار عملی ارائه دهند/مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مایه آبروی نظام اسلامی است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بیرجند با بیان اینکه قانون شکنی در انتخابات به کشور لطمه می‌زند،‌گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری نباید شعار و وعده توخالی بدهند اگر توانایی دارند برای حل مشکلات اقتصاد و اجتماعی راهکاری عملی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام علی رضایی امروز (22 اردیبهشت)  در خطبه های نماز جمعه با تبریک ولادت منجی عالم بشریت امام مهدی عج الله تعالی شریف اظهار کرد: باید برای رسیدن به قله انتظار تقوا  در ابعاد گوناگون داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه  سی و هفتمین منزل عرفان عملی خُلق است، افزود: باید یک صورت (فعلیت) باطنی بهشتی در دنیا پیدا کنیم تا با عالم امام زمان (عج) ارتباط پیدا کنیم.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید شخصیت و حقیقت معنوی نورانی و ملکوتی پیدا کنیم و خُلق و اخلاق نیکو، وفا، تدبیر، دور اندیشی و آزادگی بالاترین خصلت انسانی است.

 

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: انسان آزاده است و نباید برده دیگران باشیم اگر آزادگی نداشته باشیم هیچ چیزنداریم.

 

وی انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت  اشاره کرد و افزود: شهدا رفتند تا ما به مقام آزادگی برسیم و ترس و طمع نداشته باشیم.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم «هر طور باشید همانگونه بر شما حکومت می شود»، گفت: مسئولان انعکاس جامعه هستند.

 

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرماید« اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند، کشور در امنیت خواهد بود» بنابراین باید قدر امنیت کشور جمهوری اسلامی ایران در شرایط آشفته جهان بدانیم و قدردانی به این است که اسلام را در جامعه پیدا کنیم.

 

وی با بیان اینکه قانون شکنی و بداخلاقی در انتخابات به کشور لطمه می زند، عنوان کرد: حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق های رأی موجب دلگرمی مسئولان در خدمت و اقتدار نظام اسلامی است.

 

امام جمعه بیرجند تاکید کردند: کاندیداهای ریاست جمهور نباید خیلی شعار و وعده توخالی بدهند اگر توانایی دارند مشکلات اقتصاد و اجتماعی و فقر جامعه را حل کنند و راهکار عملی ارائه دهند.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه باید یارانه را به نیازمندان و محرومان جامعه داده شود، گفت: کاندیداها از اینکه انتخاب نشوند نباید بترسند بلکه باید عاقلانه یارانه را به محرومان بدهند.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مسیحیت و وهابیت در برخی استان ها رسوخ کرده، بیان کرد: مسئولان در این چندسال چه کاری انجام دادند؟ اکنون کاندیداها همه آنان بر مبنای سکولاریسم و عرفی شدن شعار می دهند و متاسفانه برخی از کاندیداها برای قدرت سرمایه دین خود را هزینه می‌کنند!

 

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه باید کاندیداها ریاست جمهوری از دروغ و تهمت، افراط گویی، وامداری به کانون های ثروت و دادن شعارهای شرک آلود پرهیز کنند، افزود: ما مخالف شادی نیستیم اما باید تلاش شود فرهنگ فاطمی و علوی و قرآن در جامعه رواج یابد.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به سالروز سربازان گمنام در ایران اسلامی گفت: امروز  امنیت کشور مرهون سربازان گمنامی است که چشم بینای نظام اسلامی هستند و برای امنیت کشور  شبانه روز تلاش می کنند.

 

وی با گلایه مقام معظم رهبری از شورای انقلاب فرهنگی و پذیرش سند استثماری 2030 ، گفت: مردم انتظار دارند اگر شورای انقلاب فرهنگی کار نمی کند حداقل جلو آسیب ها را بگیرد.

 

 

 

کد خبر 628153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha