حجت‌الاسلام رسایی: تکلیف طرح نظارت بر نمایندگان را روشن کنید

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح نظارت بر نمایندگان از رییس مجلس خواست هر چه زودتر تکلیف این طرح را روشن کند و آن را به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه‌شنبه 30 آذر مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: پی‌گیری‌های ما در این ایام در مورد طرح نظارت این را نشان می‌دهد که ظاهرا هنوز برای ارجاع این طرح به کمیسیون خاصی تعیین تکلیف نشده است.

وی اظهار کرد: این‌گونه شنیده‌ایم که از هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی به برخی دوستان توصیه شده است که طرح دیگری را در این خصوص تهیه کنند، گرچه این طرح ناقض طرح نظارت بر نمایندگان نیست اما باید هر چه زودتر در مورد این طرح تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به پی‌گیری‌های مردم، رسانه‌ها و افکار عمومی در مورد این طرح از نمایندگان یادآور شد: با توجه به اینکه زمان بررسی قانون برنامه پنجم توسعه تمام شده است و ما بررسی لایحه بودجه را در پیش داریم بهتر است هر چه زودتر این موضوع را به کمیسیون مربوطه ارجاع دهید که کار در ریل خودش انجام گیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم گفت: در حال حاضر هنوز این طرح به هیچ کمیسیونی ارجاع نشده است.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر رسایی گفت: قرار نیست طرح دیگری در این خصوص بررسی شود و طبق برنامه‌ریزی ما حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد معاون قوانین بنا بوده است که این طرح را به کمیسیون خاصی ارجاع دهد که گویا برای ارجاع این طرح به کمیسیون آیین‌نامه تردید داشتند و به همین دلیل این طرح تاکنون به هیچ کمیسیونی ارجاع نشده است.

وی تصریح کرد: ما پی‌گیری می‌کنیم که این طرح به ظرف مدت کوتاهی یا به کمیسیون آیین‌نامه و یا به کمیسیون دیگری ارجاع شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 6329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha