پرداخت به موقع زکات رشد و سلامت اجتماعی را به دنبال دارد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی گفت: پرداخت به موقع زکات رشد و سلامت اجتماعی را به دنبال دارد.

قنبر موسی نژاد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات و رفع مشکل اقشار محروم و کم درآمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: پرداخت زکات درمانی بر دردهای اقتصادی جامعه امروز است و رشد و سلامت اجتماعی را در بردارد.

 

وی با تاکید بر اینکه زکات به عنوان واجب الهی و دغدغه امروز جامعه اسلامی نیازمند توجه جدی است، افزود: اگر همه مسلمانان زکات اموال خویش را صحیح و کامل بپردازند، هیچ فردى فقیر و محروم در سرتا سر کشور اسلامى باقى نخواهد ماند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: زكات نه تنها موجب پاكي و وارستگي فرد، بلكه مايه ي پاك سازي جامعه از فقر و بيكاري و بسیاری از مشکلات که به دنبال فقر به وجود می آیند می شود.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های شورای زکات در استان اشاره کرد و گفت: لازم است دستگاه هایی که به عنوان عضو شورای زکات انتخاب شده اند با کارشناسی دقیق و تخصصی به این مهم پرداخته تا در انجام این تکلیف کوتاهی نشود.

 

موسی نژاد خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه زکات یک دستور دینی است بزرگان و علما نیز تاکید فراوان بر انجام این فریضه الهی دارند و این مهم باید در جامعه بیش از پیش ترویج شود.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی استان دبیری شورای را دارد افزود: با حکم نماینده ولی فقیه در استان کمیته امداد به عنوان عضو کارگروه تخصصی زکات استان برگزیده شد.

 

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی خاطر نشان کرد: زکات واجب الهی برای پاکی اموال و از جمله وظایف دینی است که باید در جامعه بیشتر ترویج شود.

 

پرداخت بیش از 43 میلیارد ریال زکات در استان

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم مومن و نوعدوست استان مرکزی در این زمینه تلاش های گسترده ای داشته اند، افزود: مردم استان مرکزی در سال گذشته 43 میلیاردو 140 میلیون ریال  زکات نقدی و غیرنقدی به منظور رفع محرومیت و مشکلات اقشار آسیب پذیر استان پرداخت کردند.

 

وی با بیان اینکه از میزان زکات جمع آوری شده بیش از 25 میلیاردو 389 میلیون ریال به منظور حل مشکلات محرومان و 17 میلیاردو 782 میلیون ریال برای پروژه های عمرانی هزینه شده است، ادامه داد: شهرستان های فراهان، خنداب و کمیجان به ترتیب با 104، 102 و 98 درصد عملکرد رتبه های اول تا سوم را در پرداخت زکات به خود اختصاص دادند.

 

وی با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان و دستگیری از محرومان، گفت: در حال حاضر بیش از 37 هزار خانواده به طور مستمر از خدمات این نهاد بهره مند و تحت حمایت کمیته امداد هستند که این تعداد خانواده تحت حمایت زیبنده نظام اسلامی نیست.

 

موسی نژاد ادامه داد: امیدواریم با تعامل و همکاری بخش های مختلف، بهره گیری ازتمامی ظرفیت ها، هم افزایی و انجام تکالیف شرعی خود نیازمند و فقیری در جامعه نداشته باشیم.

 

 

کد خبر 633248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha