نمایشگاه، عرصه نقد و تعالی محصولات قرآنی کشور است/ برگزاری کرسی های آزاد اندیشی برای تلفیق علوم قرآنی و اقتصاد

خبرگزاری شبستان: مدیر کمیته ارزیابی نمایشگاه قرآن با بیان اینکه نمایشگاه بدلیل آنکه محل تبادل نقد و ارزیابی تولیدات است، یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی و قرآنی محسوب می شود، گفت: نمایشگاه امکان تعالی بخشیدن به فعالیت های قرآنی را فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی ملانوری؛ مدیر کمیته ارزیابی بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در گفتگو با خبرنگار سرویس قرآن و معارف با اشاره به اینکه نمایشگاه، رسالت دوم در امر ترویج فعالیت های فرهنگی و هنری محسوب می شوند و رسالت اول توحید است، اظهارداشت: در حوزه قرآن، تولید در قالب آموزش و تربیت نیروی انسانی جدید ، تولید محصولات قرآنی ، تربیت حافظ، نشر قرآن کریم و ... بروز می کند و اولویت با تولید است.

وی اضافه کرد: نمایشگاه موعد و میعادی است که تولیدکنندگان می توانند تبادل نظر با یکدیگر کنند و بهترین تولیدات خود را ارائه کنند و همچنین امکان نقد و ارزیابی محصولات ارائه شده را بدست آورند و ره یافت هایی برای سال آینده خود بدست آورند.

ملانوری با بیان اینکه نمایشگاه بدلیل آنکه محل تبادل نقد و ارزیابی تولیدات و همچنین محل عرضه محصولات است، یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی و قرآنی محسوب می شوند، گفت: نمایشگاه امکان نقد بررسی و تعالی بخشیدن به فعالیت های فرهنگی و قرآنی را فراهم می کند.

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» انتخاب شده است، برای تبیین آن از مبانی قرآنی به چه صورت می توان بهره برد، افزود: اقتصاد یکی موضوع علمی تخصصی است اما بعد عام آن مردم است و باتوجه به اینکه قرآن تجلی گاه تنظیم ارتباط خداوند با مردم است و همان میزان که به آخرت مردم در قرآن پرداخته می شود، به دنیا نیز پرداخته شده است.

وی اضافه کرد: برای بدست آوردن خروجی قرآنی در این زمینه نیازمند برگزاری نشست ها هم اندیشی و هم رای شدن دانشمندان دو حوزه قرآنی و اقتصادی هستیم و معتقدم برای بازدهی زودهنگام در این زمینه، باید کرسی های آزاداندیشی و گفتگوی آزاد را با مشارکت صاحب نظران علم اقتصاد و علوم قرآنی تشکیل دهیم تا فرضا تا پایان امسال به نتیجه ای دست یابیم.

ملانوری ادامه داد: در این کرسی ها باید برنامه ریزی هایی صورت گیرد تا در بلندمدت بتوان آینده کشور را در حوزه اقتصاد رقم زد و گفتمان قالب را تولید داخل قرار داد.

 

کد خبر 633545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha