هشت نمایشگاه علوم قرآنی در استان یزد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه های علوم قرآنی در هشت شهرستان در استان یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، شب گذشته  ( 17 خرداد) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه علوم قرآنی استان یزد با اشاره به حادثه تروریستی در تهران گفت: حادثه ترور روز گذشته در حرم حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی را به شدت محکوم می کنیم.

 

غیاثی تصریح کرد: امیدواریم دنیای اسلام از این آلودگی ها و جریان های ناپاک عاری شود و از تلاش های نیروهای امنیتی نیز تجلیل می کنیم.

 

وی افزود: این نمایشگاه چندین دوره در یزد برگزار شده است که این دوره نیز در مسجد صاحب الزمان ( عج) یزد برگزار می شود و استان یزد یکی از استان هایی است که در زمینه حفظ قرآن به عنوان استان های سرآمد است و موسسات قرآنی و مساجد و کانون های مساجد نیز در این زمینه به عنوان ظرفیت مناسبی برای استان است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: حادثه ترور امروز در حرم حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی را محکوم می کنیم.

 

وی گفت: این نمایشگاه قرآنی با توجه به این که جایگاه ثابت و مناسبی برای استان ندارد اما امیدواریم مسئولان شهری در این زمینه فکری داشته باشند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: به برکت وجود حسینیه های استان و نامگذاری استان به عنوان « یزد، حسینیه ایران» امیدواریم از این حسینیه ها به خوبی بتوانیم در زمینه های مختلف استفاده کنیم.

 

غیاثی بیان کرد: امسال هشت نمایشگاه علوم قرآنی داریم که بیش از سه هزار عنوان کتاب و یک هزار عنوان نرم افزار قرآنی در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

 

وی گفت: ساعت کار نمایشگاه از ساعت 9 شب تا یک بامداد است که امیدواریم مورد رضایت شهروندان قرار گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: نشست های تخصصی، محافل قرآنی، مسابقه تلویزیونی، کتابت قرآن کریم، تجلیل از فعالان قرآنی، تهیه فیلم کوتاه قرآنی با موضوع رمضان و توزیع دو هزار جلد قرآن کریم در مساجد، نمایشگاه آثار هنرمندان از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

 

غیاثی گفت: معرفی آخرین تولیدات در حوزه عفاف و حجاب، بخش کودک و نوجوان، موسسات قرآنی و رونمایی از آثار قرآنی  نیز به عنوان برنامه دیگر ما است.

کد خبر 634120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha