حج، فرصتی مناسب برای خودسازی و دوری از گناهان

خبرگزاری شبستان: مسئول بعثه حج و زیارت استان یزد با اشاره به معارف حج گفت: حج، فرصتی مناسب برای خودسازی و دوری از گناهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید حسن میررحیمی، مسئول بعثه حج و زیارت استان یزد امروز ( 20 خرداد) در همایش توجیهی حجاج بیت الله الحرام استان یزد در مسجد روضه محمدیه یزد با اشاره به معارف حج گفت: زمانی که لباس احرام را می پوشید و نیت می کنید، باید « لبیک » گویان به سمت خدا بروید و قدر این زمان را به خوبی بدانید.

 

وی افزود: هرچند دو ماه دیگر برای سفر معنوی حج مانده است اما این زمان بسیار ناچیز است و زائران باید آمادگی مادی و معنوی پیدا کنند و مرجع و حلیت و بسیاری از عوامل را در خود تقویت کنند.

 

مسئول بعثه مقام معظم رهبری بیان کرد: زائر خانه خدا نباید با دلی پر کینه و گناه به خانه خدا عزیمت کند زیرا برای شتافتن به سمت خدا نیاز به سادگی و صف دارد.

حجت الاسلام میررحیمی بیان کرد: جایگاه حج بسیار بالا است زیرا در این سفر معنوی برای مدت طولانی از خانواده و مسائل دنیوی جدا می شویم و بر اساس نظر قرآن اعمال آن را به جا می آوریم.

 

وی گفت: امروز این سفر معنوی به عنوان « حج تمتع» برای تجارت و کسب و کار نیست بلکه فریضه ای الهی است که تمامی فرائض را در خود جای داده است.

 

مسئول بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: زائران خانه خدا باید قدر خود را بدانند زیرا این مکان به عنوان جایگاهی است که خانواده وحی و پیامبران پا گذاشته اند و اعمال را انجام داده اند.

 

کد خبر 634526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha