کاهش جمعیت تهدید جدی/ موانع  رشد جمعیتی  استان شناسایی شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه کاهش جمعیت تهدید جدی برای جامعه است گفت: آسیب ها و موانع رشد جمعیتی گیلان شناسایی و برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، قاسم روحانی فر، مدیرکل ثبت احوال گیلان، امروز (24 خرداد) در همایش روز ملی جمعیت که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان برگزار شد اظهار کرد: کاهش جمعیت یکی از معضلات امروز کشور است.

 

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت تهدیدی جدی است گفت: گیلان طبق آمارهای دریافتی جزء مسن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

 

روحانی فر تصریح کرد: در حال‌حاضر در گیلان ۵۷۷ هزار نفر نیروی جوان و نوجوان در سنین ۱۵تا ۲۹سال قرار دارند.

 

مدیر کل ثبت احوال گیلان ۶۰ سالگی به بالا در کشور جزء سنین سالمندی است افزود: ۳۳۵ هزار سالمند در گیلان شناسایی شده است.

 

وی به کاهش چشم گیر جمعیت در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه میلیون نابارور در کشور شناسایی شده که اگر بیماری ناباروری در کشور با مدیریت و برنامه ریزی درمان شود شاهد افزایش جمعیت جوان خواهیم بود.

 

روحانی‌فر اذعان کرد: خودکشی، طلاق، قتل، ناباروری و افزایش سن ازدواج و .... از جمله آسیب‌های اجتماعی است که مدیران ذی‌ربط باید به این مقوله‌های اجتماعی توجه کرده و تدابیر و راهکار نوین برای کاهش معضلات اجتماعی به کار بندند.

 

مدیرکل ثبت احوال گیلان به آمار فوتی گیلان پرداخت و گفت: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۶۸۹ فوتی در استان به ثبت رسیده که از این تعداد  ۸هزار و ۷۴۸ نفر مرد و ۶ هزار و ۹۴۱ نفر زن بودند.

 

روحانی‌فر با بیان اینکه مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی، عروقی بیشترین آمار فوتی استان گیلان در سال گذشته بود خاطر نشان کرد: ۴۳ درصد فوتی‌های سال گذشته گیلان بر اثر بیماری‌های قلب و عروق و ۱۲درصد بر اثر سرطان‌ها و تومورها بود.

 

وی ادامه داد: ۲۱ هزار و ۴۸  ازدواج و ۶ هزار و ۹۱۳ واقعه طلاق سال گذشته در گیلان به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل ثبت احوال گیلان اظهار کرد: ۳۰ هزار و ۶۱موالید سال گذشته در گیلان ثبت شده که از این تعداد ۱۵ هزار و۴۰۷ نفر پسر و ۱۴هزار و ۶۵۴ نفر دختر است.

 

روحانی‌فر با تاکید بر اینکه موانع  رشد جمعیتی گیلان توسط مسئولان ذی‌ربط شناسایی و برطرف شود اذعان کرد: ایران در حال حاضر حدود ۸۰ میلیون جمعیت داردو پیش بینی می‌شود اگر رشد جمعتی ایران به این روال پیش رود۸۰ سال آینده جمعیت کشور به ۴۰میلیون خواهد رسید.

 

کد خبر 635698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha