کشاورزان سرمایه‌هایی با ارزش برای کشور/ زمینه صادرات محصولات کشاورزی فراهم شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، کشاورزان را سرمایه‌هایی با ارزش برای کشور دانست و گفت: مسئولان و مردم باید برای این قشر فعال ارزش قائل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام غلامرضا میرزائیان شامگاه (27خرداد) در آئین همایش تجلیل از کشاورزان و دامداران نمونه استان سمنان با تسلیت ایام ضربت خوردن امام علی (علیه السلام)وشب های قدر، گفت: کشاورزان گنج‌های و سرمایه‌های کشور محسوب می شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از کشاورزان و بهره‌برداران این بخش حمایت کند، اضافه کرد: دولت و مسئولان باید موانع بر سر راه تولید را برطرف و زمینه صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کنند.

 

میرزائیان با اشاره به اینکه قوام و پیشرفت هر کشور به میزان ذخایر ارضی آن کشور بستگی دارد، اظهارداشت: اگر کشور دارای ذخائر ارضی فراوان باشد زمینه پیشرفت و ترقی آن فراهم خواهد شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، بزرگ‌ترین سرمایه و ذخیره ارضی را در کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: هر کشوری در مسئله زراعت و تولید درست برنامه‌ریزی کند و موفق باشد بزرگ‌ترین ذخیره ارضی و سرمایه را دارد و پیشرفت می‌کند.

 

وی ضمن تقدیر از همت والای بهره برداران بخش کشاورزی از همه کشاورزان و بهره برداران خواست از همه ظرفیت ها و پتانسیل های کشاورزی و دامداری در استان به نحو بهینه ای استفاده کنند.

 

میرزائیان کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه و برتر را سرمایه های استان و کشور دانست و گفت: این مراسم برای ارج نهادن به سعی و تلاش این قشر کوشا می باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت استفاده درست از منابع آبی و خاکی در کشور گفت: اگر ملتی از آب‌وخاک درست استفاده کند و در این راه برنامه‌ریزی لازم را برای بهره‌برداری داشته باشد موفق است و لذا استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی باید در دستور برنامه قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: استفاده از یافته های تحقیقاتی کشاورزی در جهت افزایش بهره وری و راندمان تولید محصولات کشاورزی در استان نقش بسزایی دارد.

کد خبر 636394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha