هر عمل صالح با ولایت امیرمومنان امام علی(ع) قبول می‌شود

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: هر عمل صالح در اسلام باید بر مبنای تولی و تبری از دوستان و دشمنان امیرمومنان امام علی(ع) سنجیده می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه امروز 2 تیر در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر برگزار شد، اظهار داشت: تولی و تبری از ارکان اصلی دینداری است.

وی با اشاره به اینکه ایمان حقیقتی دارد که بدون آن به کمال نمی‌رسد، عنوان کرد: حقیقت ایمان در تولی و تبری شکل می‌گیرد یعنی انسان دوستی و دشمنی خود را برای خدا تنظیم کند.

استاد حوزه علمیه افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: بندگان طعم ایمان را نمی‌چشد و به ولایت نمی‌رسد مگر اینکه دوستی و دشمنی آنها برای خدا و بر اساس دستوران او برقرار باشد.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه اعمال صالح به شرط حب و بغض قبول می‌شود، گفت: هر عمل صالحی که در اسلام به آن توصیه شده است باید بر مبنای تولی و تبری باشد، نماز، روزه، خمس، زکات یا هر عمل دیگری باید به خاطر خداوند انجام گرفته و مبنای آن ولایت باشد.

وی بیان داشت: نماز اول وقت اهمیت دارد اما از مستحبات است در حالیکه کسی ولایت نداشته باشد نماز او پذیرفته نخواهد شد چراکه ولایت اصل قبولی اعمال است.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به فرمایش پیامبر(ص) مبنی بر اینکه مهمترین دستگیره ایمان حب و بغض برای خداوند است یعنی انسان با دوستان او دوست و با دشمنانش دشمن باشد؛ تصریح کرد: بر اساس فرموده پیامبر(ص) امیرمومنان امام علی(ع) از دوستان و ولی خداوند است بنابراین هرکس او را دوست بدارد خدا را دوست داشته و هرکس با او دشمنی کند با خدا دشمنی کرده است.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه محبت امیرمومنان امام علی(ع) عبادت و اطاعت از او واجب است، غیر از پیامبر اسلام(ع) که برادر حضرت هستند خداوند به امام علی(ع) مقامی بالاتر از همه پیامبران عطا فرموده است، گفت: کسانی که امروز با ادعای روشنفکری از دشمنان امیرمومنان امام علی(ع) تبری نمی‌جویند آنان افرادی بی دین هستند.

 

 

کد خبر 637632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha