حق الزحمه امتحانات تامین شده است/ وزارت آموزش و پرورش باید پرداخت کند

خبرگزاری شبستان: رییس اداره آموزش و پرورش سازمان برنامه ریزی گفت: مبلغ ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در روز ۲۷ خرداد ماه سال ۱۳۹۶ برای حق الزحمه امتحانات تامین شد و به وزارت آموزش وپروش ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، علی الهیار ترکمن، رییس اداره آموزش و پرورش سازمان برنامه ریزی در مصاحبه تلفنی با برنامه پرسشگر گفت:  از بهمن ماه سال گذشته مطالبات به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی افزود:  وزارت آموزش وپرورش براساس  لیستی که به ما داده بود که حدود 11 میلیارد تومان مطالبات اعم از افراد حقیقی و حقوقی بوده است که  شیوه های مختلف پرداخت  آن را بررسی کردیم.

 

رییس اداره آموزش وپرورش سازمان برنامه ریزی بیان کرد:  تقریبا 10 هزار و 750 میلیارد تومان از کل مطالبات تامین شد و به وزارت آموزش وپرورش ابلاغ شده است که تمام ابلاغات نیز موجود است.

 

وی ادامه  داد: از این مبلغ 65 درصد مربوط به افراد حقوقی و 35 درصد مربوط به افراد حقیقی است.

 

رییس اداره آموزش وپرورش سازمان برنامه ریزی گفت: در سال 96 تقریبا خیلی از مطالبات را پرداخت کرده بودیم. دو مطالبه عمده که یکی بحث حق التدریسی نیروی شاغل و دیگری حق الزحمه امتحانات است.

 

وی ادامه داد: در جلسه ای که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم قرار شد، خرداد ماه مبلغ حق الزحمه امتحانات پرداخت شود.

 

وی تصریح کرد: مبلغ 97 میلیارد و 500 میلیون تومان در روز 27 خرداد ماه سال 1396  برای  حق الزحمه امتحانات تامین شد و به وزارت آموزش وپروش ابلاغ شده است که رونوشت آن نیز به خزانه ارسال شده است.

 

الهیاری گفت: سازمان برنامه و بودجه وظیفه ی تامین منابع را دارد اما مصرف منابع مربوط به وزارت آموزش وپرورش است که باید بگوید این مبلغ کجا هزینه شده است.

 

وی درباره ی مطالبات حق التدریس ها نیز بیان کرد: سه ماه از حقوق حق التدریس های شاغلین 95 را پرداخت کرده ایم که مابقی آن باقی مانده است  که در اولویت کاری دولت است تا منابع تامین کند.

 

کد خبر 640432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha