۸ مرداد، جشنواره نامه ای به امام رضا(ع)در ایستگاه آخر/مروجین رضوی از خارج مرزهای جغرافیایی به مازندران می آیند

خبرگزاری شبستان:آئین اختتامیه دوازدهمين جشنواره بين المللي نامه اي به امام رضا(ع) هشت مرداد ماه سال جاری با معرفی برترین ها و مروجین فرهنگ منور رضوي در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛

جشنواره بين المللي نامه اي به امام رضا(عليه السلام) از سال85 تاكنون دوازدهمين دوره برگزاري را تجربه مي كند، که هر ساله نامه ها و دلنوشته هایی را از گروه های مختلف سنی، اقوام و ملیت های سراسر دنیا دریافت نموده و بعضا به پیگیری خواسته ها و آرزوهای صاحبان نامه ختم شده است.

 

نامه هایی که به دبیرخانه این جشنواره می رسد پس از عبور از مرحله داوری و نهایی شدن همزمان با معرفی برترین ها در کتابی تحت عنوان نجوای دل چاپ و روانه بازار نشر می شوند.

 

جشنواره دوازدهم از سري برنامه هاي پانزدهمين جشنواره بين المللي امام رضا(عليه السلام) که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (عليه السلام)، حضرت فاطمه معصومه (سلام الله عليها)، بزرگداشت حضرت احمدبن موسي«شاهچراغ»(عليه السلام) و همزمان با دهه ی کرامت سال96 برگزار مي شود تا پایان 12تیرماه جاری نامه ها را در بخش هاي بین المللی، ملي، استاني و ويژه دریافت کرده و هنوز مرحله داوری این جشنواره به پایان نرسیده است.

 

برگزارکنندگان این جشنواره علاوه بردریافت نامه ها و داوری این دلنوشته ها با همکاری اصحاب رسانه استان مازندران درصدد جریان سازی و اطلاع رسانی مناسب از روند برگزاری جشنواره و برکات و ثمرات این رویداد بزرگ فرهنگی هستند.

 

از جمله این جریان سازی ها می توان به شناسایی و معرفی مروجین فرهنگ منور رضوی اشاره داشت که در این یازده دوره گذشته به نحو مطلوب و شایسته ای در قالب ساخت کلیپ و یا مستند از اقدامات مروجین رضوی در حوزه های مختلف در آئین اختتامیه  به تصویر کشیده شدند.

 

کم نیستند از این مروجین فرهنگ رضوی در ایران اسلامی و خارج از مرزهای جغرافیایی این مرز و بوم.چراکه عشق و علاقه به امام مهربانی ها دین و مذهب، رنگ و نژاد نمی شناسد و هر انسان آزاده و جویای حق و حقیقت دلباخته ضامن آهو می شوند.

نظیر مردمی از قاره سیاه که به واسطه خدمات دکتر سید ناصر عمادی پزشک مازندرانی بدون مرز، متخصص پوست، مو و زیبایی با امام رضا (علیه السلام)آشنا شدند و در جشنواره دهم حضور یافتند.

 

حجت الاسلام محمدجواد ابوالقاسمي رايزن فرهنگي ايران در عشق آباد تركمنستان نیز در جشنواره یازدهم به جهت چاپ کتاب هایی شامل نظري كوتاه به زندگي هشتمين خورشيد ولايت امام رضا(عليه السلام)، خلاصه زندگاني امام رضا(عليه السلام)، گزيده مقالات همايش بين المللي امام رضا(عليه السلام) در مرو، چهارده معصوم در اشعار مختومقلي فراغي، روايت هاي برگزيده از زندگي مهربان علي بن موسي الرضا(عليه السلام)، هشتاد و هشت كلام از امام هشتم شيعيان به زبان هاي عربي-فارسي-روسي و تركمني به عنوان مروج فرهنگ رضوي معرفی و تجلیل شد که جایزه به نیابت از ایشان، توسط اوغول گوزل چاري يوا، مترجم رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در تركمنستان دریافت گردید.

سودابه احمدپور ملکشاه، دبیرخبر خبرگزاری شبستان در مازندران نیز به جهت فعالیت در حوزه خبر و اطلاع رسانی جشنواره بين المللي نامه اي به امام رضا(عليه السلام) حائز رتبه برتر جشنواره یازدهم دربخش مروج فرهنگ رضوی شد و از سوی دبیر جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(علیه السلام) با اهدای تندیس و لوح تقدیر جشنواره مورد تجلیل قرار گرفت.

 

جریان سازی ها در راستای این جشنواره به تجلیل از مروجین فرهنگ رضوی ختم نمی شود و از افرادی که درصدد برآورده شدن حاجات و آرزوهای دوستداران امام رضا(علیه السلام) برمی آیند نظیر فرماندهی یگان ویژه مازندران که موجبات برآورده شدن آرزوی امیرحسین دانش آموز مازندرانی که کار در یگان ویژه نیروی انتظامی را در سر می پروراند اما در بستر بیماری است را فراهم آورد، مریم رزاقی کارگردان فیلم مستند خاتون ددا روایت داستان زندگی مادر شهید قاسم شفیعی و اهدای سهم برنج هرساله فرزندشهیدشان به امام رضا(علیه السلام) و... مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

 

امسال نیز حجت الاسلام حسین محمدیان، رئیس مرکز فرهنگی امام رضا(علیه السلام) بیرمنگهام انگلستان به جهت نشر و تبلیغ فرهنگ اصیل اسلامی و سنت پیامبراکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) و ائمه طاهرین(سلام الله علیهما) به ویژه هشتمین امام شیعیان علی بن موسی الرضا(علیه السلام) مهمان مراسم اختتامیه جشنواره دوازدهم خواهند بود.

احدجاوداني، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران و دبير دوازدهمين جشنواره بين المللي نامه اي به امام رضا(عليه السلام) امروز(20تیر) به خبرنگار خبرگزاري شبستان در ساري گفت: فراخوان جشنواره دوازدهم همزمان با سالروز ولادت حضرت امام موسي كاظم(عليه السلام) از طريق سايت شمس توس و سايت اين اداره كل در اختیار علاقه مندان به شرکت در این جشنواره قرار گرفت.

 

 وی با بیان اینکه مطابق زمان بندی، آخرین مهلت ارسال اثر 12تیر اعلام شده بود، یادآورشد: بیش از 148هزار اثر از سراسر دنیا دریافت شد.

 

جاودانی با اشاره به اینکه هشت مرداد ماه سالجاری زمان اختتامیه این جشنواره به همراه معرفی برترین ها اعلام شد، اذعان داشت: آثار برگزيده جشنواره دوازدهم در كتابي با عنوان نجواي دل چاپ مي شود.

به گزارش شبستان،  آئین اختتامیه دوازدهمين جشنواره بين المللي نامه اي به امام رضا(علیه السلام) هشت مرداد ماه سال جاری در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران واقع در میدان امام خمینی(رحمت الله علیه) ساری برگزار می شود.

گزارش:سودابه احمدپورملکشاه

 

 

 

کد خبر 641111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha