دهه کرامت فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ رضوی است

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه امام رضا(علیه السلام) منشاء خیر و برکت است، افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی امروز (۲۱ تیر) در نشست مشترک شورای هماهنگی و برنامه ریزی جشن های دهه کرامت کشور که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: امیدواریم دهه کرامت نقطه شروعی برای برای شادی های فرهنگی باشد و همه کمک کنیم تا فضای مناسبی را برای شادی مردم ایران فراهم کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه دهه کرامت فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ است، اظهار داشت: در سالی که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است این جشن ها باید به دور از هرگونه اسراف باشد و در این دهه باید کرامت و برکت اهل بیت(علیه السلام) بیشتر ظهور و بروز پیدا کند.

 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید سعی کنیم در این دهه ظرفیتی ایجاد کنیم تا به مددجویان، نیازمندان و تهیه جهیزیه برای نوعروسان توجه شود، ادامه داد:چه خب است که برنامه ریزی کنیم تا در دهه کرامت سال آینده افتتاح پروژه های دستگاههای مختلف در حوزه های فرهنگی و اقتصادی صورت بگیرد.

 

رشیدیان با بیان اینکه باید به اشاعه فرهنگ رضوی بیشتر توجه کنیم، گفت: مناسب است دستگاههای مختلف از جمله آستان های مقدس رضوی، حضرت معصومه(سلام الله علیها) و احمد ابن موسی(علیه السلام) ظرفیت هایی ایجاد کنند تا زنان سرپرست خانوار و کسانی که به بازارهای مناسبی دسترسی ندارند در این ایام تولیدات خود را در کنار آستان های مقدسه با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عرضه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هر چقدر برای اشاعه فرهنگ رضوی تلاش کنیم اثر بخشی بیشتری خواهد داشت، افزود: گسترش برنامه ها را باید مد نظر قرار بدهیم به طوریکه در تمامی نقاط کشور به خصوص نقاط محروم این برنامه ها برگزار گردد.

کد خبر 641390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha