افتتاح ششمین کانون روستایی جوانان هلال احمر شازند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از افتتاح ششمین کانون روستایی جوانان جمعیت هلال احمر در شهرستان شازند خبرداد.

مرتضی سلیمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی به خبرنگار شبستان در اراک گفت: ششمین کانون روستایی جوانان جمعیت هلال احمر در روستای ملا باقر بخش سربند از توابع شهرستان شازند به مناسبت عید سعید فطر افتتاح شد.

 

وی به اهداف جمعیت هلال احمر در راه اندازی کانون های روستایی به ویژه در فضاهای مذهبی اشاره کرد و افزود: نقش این کانون ها در جذب و ساماندهی جوانان و اجرای برنامه های مذهبی، فرهنگی و امدادی در روستاها اثرگذار است.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه این کانون باید حلقه اتصال جوانان و مردم روستا با جمعیت هلال احمر باشد، اظهار کرد: این کانون با برقراری پیوند بین جوانان و مسجد در زمینه راهنمایی و هدایت دینی و مذهبی جوانان و آموزش های امداد و نجات نقش شایسته و مفیدی ایفا می کند.


سلیمی تشکیل تیم های امدادی، حضور جوانان در برنامه های مذهبی، تقویت هیئت حضرت علی اکبر(ع) سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، انجام فعالیت های داوطلبانه و عام المنفعه و آمادگی برای حضور در مهار بحران ها و مقابله با حوادث را از شاخصه های کاری کانون جوانان به ویژه در روستاها و مساجد عنوان کرد.


وی گسترش فرهنگ امداد و نجات در روستاها را یک ضرورت عنوان کرد و ادامه داد: نقش جوانان با اعلام همکاری همه جانبه جمعیت هلال احمر با جوانان و مسئولان روستا در زمینه راه اندازی کانون های روستایی در پیشبرد برنامه های این روستا موثر بود.

 

به گفته سلیمی کاروان های نیکوکاری جوانان هلال احمر با رویکرد اجتماع محور در غالب طرح جهاد رمضان از 10مرداد تا 10 شهریور 1390 در روستاها و مناطق محروم سراسر کشور به خدمات داوطلبانه پرداختند.

 

گفتنی است، خدمات عمرانی و فرهنگی، خدمات آموزشی و بهداشتی، آموزش های مهارت های زندگی، آموزش مقابله با آسیب های اجتماعی، سنجش خطرپذیری روستاها در حوادث طبیعی، برنامه های اوقات فراغت، آموزش امداد و کمک های اولیه، ترویج فعالیت های بشر دوستانه، ارتقا روحیه تعهد و مسئولیت پذیری و گسترش فعالیت های عام المنفعه بخشی از برنامه های جوانان هلال احمر در این اردوها بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 64156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha