منافع فردی امور شوراها را خراب می‎کند/ فعالیت‎ها ما باید بر اساس ایمان و عمل صالح باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: باید توجه داشت منافع فردی امور شوراها را خراب می‎کند، باید از اختلافات در شوراها پرهیز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، امروز (22 تیر) در همایش منتخبین شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی گرگان گفت: موضوع شوراها باید از افق بالاتری به آن پرداخته شود.

 

وی افزود: باید تلاش شود شوراها روز به روز تقویت شود و آگاهی خود را افزایش دهند به گونه ای عمل نشود که باعث تضعیف این جایگاه شود.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: امروز یکی از ضعفهای بزرگی که ممکن است مانع پیشرفت کشور شود تقدم مطالبه فردی نسبت به گروهی است، اگر میخواهیم روستا، شهر و استان پیشرفت کند باید منافع عمومی را به فردی مقدم بدانیم.

 

وی با بیان اینکه قرارداد نفتی در کشور سر صدای زیادی کرده است، تصریح کرد: در قرارداد باید منافع کشور را مورد توجه قرار داد در منافع عمومی نباید خود را ببینیم و اگر غیر از این باشد خیانت است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: باید توجه داشت منافع فردی امور شوراها را خراب میکند، باید از اختلافات در شوراها پرهیز کرد.

 

وی افزود: فعالیتها ما باید بر اساس ایمان و عمل صالح باشد و اختلافات را نباید در بین مردم شهر و روستا انتقال داد، امروز باید بیندشیم که مصالح استان و جغرافیا چه چیزی می تواند باشد.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب های زیر زمینی افت کرده است، اظهارداشت: امروز در استان از چاههای عمیق برای شالیکاری استفاده می شود که اگر این وضع ادامه پیدا کند زمین های ما شور زار میشود.

 

وی با بیان اینکه  در گذشته هفت تا هشت هزار هکتار شالیکاری در ا گلستان انجام می شد، گفت: طبق آمارهای گرفته شده امروز این میزان به 70 هزار هکتار رسیده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در خصوص  آتش زدن کاه در مزارع، گفت: با توجه به اینکه آتش زدن مزارع به زمین کشاورزی آسیب فراوانی وارد می کند شوراها باید نسبت به آگاهی بخشی به مردم اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه کشاورزی ما باید نظم و نظام پیدا کند و قیمت محصولات کشاورزی تنظیم شود، افزود: در بحث کشاورزی و برنامه ریزی شوراها باید هماهنگی داشته باشند تا همه روستاهای استان بهره مند شوند.

 

کد خبر 641693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha