شخصیت های شهیدان چمران و بهشتی و تبیین نهج البلاغه، حوزه های راهبردی اوقات فراغت کانون های مساجد کشور

خبرگزاری شبستان: مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به محوریت اوقات فراغت سال ۹۶ گفت: شخصیت های شهیدان چمران و بهشتی و تبیین نهج البلاغه حوزه های راهبردی اوقات فراغت کانون های مساجد کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علیرضا لاور، مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور شب گذشته (23 تیر) در نشست کانون های تخصصی با اشاره به موضوع اوقات فراغت گفت: این برنامه های اوقات فراغت در کانون ها می تواند به عنوان ابزاری در جهت توجه بیشتر به مساجد و پررنگ تر کردن نقش مساجد باشد.

 

وی افزود: یکی از بهترین راهکارها در جهت برنامه ریزی اوقات فراغت استفاده از کتاب است که در این جلسات و برنامه ها می توان از کتاب به عنوان ویژگی رفتاری مطرح کرد و فرزندان خود را با کتاب های مناسب  سوق داد.

 

مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور خاطرنشان کرد:ما باید نخبگان علمی و فعال در بخش های مختلف جامعه را برای جوانان خود معرفی کنیم که در این زمینه نیز کلاس های اوقات فراغت می تواند به خوبی در این جهت گام بردارد و این زمان نیز بهترین فرصت است تا افرادی همچون شهید دکتر چمران و شهید بهشتی را به فرزندان خود بشناسانیم.

 

لاور ادامه داد: در این کلاس ها باید از قرآن و نهج البلاغه نیز به خوبی استفاده شود  و همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند به خوبی می توان در این زمان نهج البلاغه را به صورت عینی در جامعه مشاهده کرد.

 

وی گفت: شهید چمران و شهید بهشتی و کتاب نهج البلاغه در حوزه راهبردی به عنوان محوریت در فعالیت های اوقات فراغت کانون های مساجد کشور است که در استان ها نیز بر این اساس پیگیری می شود.

 

مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور بیان کرد: نمایشنامه و فیلم های کوتاه با این دو شخصیت و حکمت های نهج البلاغه به خوبی میتواند در جامعه رواج پیدا کند و به عنوان محوریت از ظرفیت های مساجد استفاده شود.

کد خبر 641792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha