خاموش کردن چراغ مساجد، بزرگترین ظلم فرهنگی در جامعه اسلامی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به جایگاه مسجد در تمدن سازی اسلامی گفت: خاموش کردن چراغ مساجد، بزرگترین ظلم فرهنگی در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علیرضا لاور، مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد شب گذشته ( 21 دی) در نشست فعالین فرهنگی استان یزد در محل کانون فرهنگی هنری دارالعباده استان یزد گفت: هدف غایی ما رسیدن به تمدن اسلامی است که در آن پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و امت اسلامی را باید پشت سر بگذاریم.

 

وی افزود: جوامع بدون مرز یکی از نمونه های رسیدن به تمدن اسلامی است که در حج و مراسم اربعین حسینی به خوبی آن را مشاهده می کنیم.

 

مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: در ادبیات دینی ما امام و امت را داریم که این جوهره باید در تمامی سطوح وجود داشته باشد.

 

لاور بیان کرد: پایگاه تمدن اسلامی، مسجد است و آنجا امام و ماموم را به خوبی مشاهده می کنیم زیرا اولین اقدام در راستای نهاد سازی توسط پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله) در ایجاد مسجد بود که نهاد تمدنی و مرکز امامت و هدایت جامعه را ایجاد کردند.

 

وی گفت: جریان نفاق به عنوان جریان مقابل اسلام به عنوان استهاله نیز مسجد ضرار را ایجاد می کند که می توانیم در این راستا اهمیت مشجد را مشاهده کنیم.

 

مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: مراحل تمدن سازی حلقه های یک درخت هستند بدین معنی که جوهره اصلی انقلاب اسلامی است و ما نیز باید این پنج مرجله را به همراه هم داشته باشیم.

 

لاور بیان کرد: ما نگاه عقبی نگری داریم که متناسب با عقبه باید آینده را رقم بزنیم و در نگاه آخر الزمانی شروع قیام بقیه الله و نقطه نهایی را مسجد معرفی می کنند.

 

وی افزود: اول اسلام با مسجد بوده است و در نگاه آخر الزمانی نیز در مسجد رقم می زند که قاعدتا باید تمامی اتفاقات مهم ما نیز در مسجد رقم بخورد.

 

مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: خرابی مسجد تنها با کلنگ نیست بلکه هر فعالیت که نقش مسجد را کم رنگ می کند نیز خراب کردن مساجد است و ترس دشمن نیز امروز از زنده شدن مساجد است.

 

لاور بیان کرد: ظلم فرهنگی از بزرگترین ظلم ها است که اگر دشمن چراغی پر فروغ تر روشن کند و یا ما چراغ مساجد را خاموش کنیم می تواند کارکرد مساجد را کم رنگ کند که امروز متاسفانه به خاموش کردن چراغ مساجد کمک می کند.

 

وی ادامه داد: ما در منظومه مباحث حضرت آقا در زمینه تشکیلات به تاکید ایشان در وجود تشکیلات پی می بریم و معتقدیم که اگر هر فعالیتی از ما به تشکیلات منجر نشود به ثمر نرسیده است.

 

مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: اگر مساجد ما در زمینه تشکیلات فعالیت نکنند موفق نخواهند شد و رمز پیروزی مساجد ایجاد تشکیلات است.

 

لاور بیان کرد: حضرت آقا در پیامی در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد بر امامان جماعت تاکید دارند و در صورتی که امامان جماعت در مساجد فعال باشند حتما مساجد ما نیز پررنگ تر می شود.

 

وی گفت: امام جماعت به عنوان رکنی در مساجد است و اگر مساجد چندین کار فرهنگی انجام دهد ولی رکن آن و امام جماعت نباشد ممکن است با موفقیت همراه نشود.

 

مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: حضرت آقا بر تاکید ارتباط مساجد حتی با نوزادان نیز داشته اند که اگر خانواده ها حتی اذان گفتن در گوش نوزاد خود را در مسجد داشته باشند این نوزاد از اول زندگی خود با مسجد رشد می کند.

 

لاور بیان کرد: ازدواج، آموزش، سبک زندگی و بسیاری از فعالیت ها است که می تواند نقش مساجد را در زندگی ما پررنگ کند.

کد خبر 600706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha