انديشه و تفکر قرآني پشتوانه برنامه هاي فرهنگ ديني است

خبرگزاري شبستان: مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر گفت: انديشه و تفکر قرآني پشتوانه برنامه هاي فرهنگ ديني است و لازمه حل مشکلات اجتماعي در جامعه؛ برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي فرهنگي با اولويت بندي مناسب است.

به گزارش خبرگزاري شبستان از بوشهر، طي آئيني همايش لشكر فرشتگان به ياد حماسه زنان لرده شهرستان دشتستان از سوي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان استان و با همكاري كانون فرهنگي و هنري امام هادي (ع) بوشهر امروز (24 تير) با حضور بانوان فعال حوزه هاي مقاومت بسيج در مصلاي مركز استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام حمیدرضا جعفری زاده، مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر در ابتداي اين جلسه به ويژگي استكبارستيزي و ولايتمداري سردار جنوب ايران شهيد رئيسعلي دلواري پرداخت و اظهار داشت: غيرت ديني و ملي به مردم استان بوشهر اجازه نداد كه بگذارند استبداد و استعمار انگليس وارد آب و خاك سرزميني جنوب ايران شوند و لذا با هوشياري كامل و حفظ روحيه ولايتمداري و ايثار در مقابل لشكر انگليس ايستادگي كردند.

 

وي در ادامه تاکید كرد: يكي از صفات غريضي و ممدوح كه خداوند سبحان در انسان قرار داده، صفت غيرت است و بانوان فعال جامعه مي توانند با حفظ روحيه و رويه انقلابي خود، با مفاسد اقتصادي و اجتماعي و ناهنجارهاي فرهنگي مبارزه كنند و از آن طرف از ارزش هاي ديني، اسلامي و قرآني نيز دفاع كنند و اين دو مبحث تحول آفرين به عهده بانوان جامعه است و حضور در عرصه هاي فرهنگي مي تواند جامعه را به سوي ارزش هاي ديني سوق دهد.

 

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر خاطر نشان كرد: غيرت ديني، غيرت ناموسي و غيرت ملي سه عامل محوري كه موجب به وجود آمدن هر جنگ در جامعه جهاني است.

 

وي با بيان انديشه و تفکر قرآني پشتوانه برنامه هاي فرهنگ ديني است، گفت: بانوان فرهيخته ديني، بسترهاي لازم براي رفع آسيب هاي اجتماعي را فراهم کنند و لازمه حل مشکلات اجتماعي در جامعه؛ برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي فرهنگي با اولويت بندي مناسب است و اين بخش نيازمند فراگيري دانش و علوم كافي بانوان است.

خاطرنشان مي شود، در اين مراسم گروه سرود مدافعان حضرت زهرا (س) به اجراي سرود آئيني پرداختند و در خاتمه از سوي مسئول اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان استان بوشهر از دختران شهداء تجليل به عمل آمد.

 

کد خبر 642001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha